Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MP3 alleen via VLC?  (gelezen 2060 keer)

MP3 alleen via VLC?
« Gepost op: 2010/08/31, 16:03:33 »
Hoi Forummers,

Sinds een paar uur geleden ben ik ook Ubuntu user, prachtig programma!

Echter kan ik MP3 alleen via VLC openen, je kunt een MP3 Licentie kopen voor 15 pond oid, maar hoe kan het dat het via VLC wel werkt?

Graag jullie antwoord!

Groet!

Re: MP3 alleen via VLC?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/31, 16:22:15 »
Via Rytmbox, standaard geïnstalleerd, en vele andere audio programma's moet dit ook ook kunnen. Ik neem aan dat je het pakket ubuntu-restricted-extras geinstalleerd hebt via Synaptic of het Ubuntu Software centrum?
En ook onder voorkeuren MP3 hebt ingesteld. Bij Rytmbox >Bewerken>Voorkeuren>tabblad Muziek>Voorkeursformat>Instellen op CD Quality, MP3
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/31, 16:54:17 »
Sinds een paar uur geleden ben ik ook Ubuntu user, prachtig programma!

Echter kan ik MP3 alleen via VLC openen, je kunt een MP3 Licentie kopen voor 15 pond oid, ........

Dit al gedaan, earlgrey72:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia ?

Ook andere programma's dan VLC spelen mp3 af zonder een mp3-licentie te moeten kopen, hoor. ^-^

« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/31, 16:57:11 »
Dank je voor je antwoord. Ik kwam net bij het pakket 'Veelgebruikte toepassingen met copyrightbeperkingen (mp3, avi, mpeg, TrueType, Java, Flash, Codecs)' tegen.

Is dit legaal om te installeren? Zitten hier geen haken en ogen aan?

« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/31, 17:26:55 »
In Nederland is dit legaal, in sommige landen niet. Vandaar dat het niet in de standaard installatie zit.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/31, 22:34:05 »
In Nederland is dit legaal, in sommige landen niet. Vandaar dat het niet in de standaard installatie zit.

Correctie: in de Benelux is dit legaal.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/31, 23:28:37 »
Mooi dat jij dat weet, ik houd het veiligheidshalve bij Nederland. ;)

« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/01, 09:12:56 »

Beste Gijsbert,

Ontzettend bedankt voor je reactie. Ik ben op Ubuntu overgestapt omdat ik het gewoon heel gaaf vind, maar ook omdat ik graag alle software e.d. legaal wil doen. Dus ik vind het fijn te weten dat dit goed zit. Ook de microsoft lettertypen enzo mogen gewoon dus, mooi :-)

Is het MEDIAPLAYBACK-pack van 15 pond voor landen als bijv. Engeland en wat nog meer? (just curious).

Bedankt mensen!

PS mn pc is net zo vlot als de Windows7 laptop als mn vriendin, en deze machine is al 3-4jr oud!

« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/01, 09:16:26 »
nog een vraag, kan ik ook legaal de libdvdcss2 downloaden om DVD's af te spelen? of werkt dit weer anders(hoe dan?)

Offline JvH

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/01, 09:27:42 »
Als ik het libdvdcss2-verhaal goed begrijp, is dit toegestaan zolang je het gebruikt om je eigen DVD's af te spelen. Zodra het gaat gebruiken om je DVD's te converteren naar onversleutelde videobestanden en die dan verspreidt ben je illegaal bezig.
Maar ik hoor graag van mensen die het beter weten :)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/01, 12:05:14 »
nog een vraag, kan ik ook legaal de libdvdcss2 downloaden om DVD's af te spelen? of werkt dit weer anders(hoe dan?)

Ja kunt u.
Is in Duitsland normaal verboden ,maar wordt daar gedoogt.
Wat ook normaal is nietwaar u koopt legaal een DVD en zou die niet op Uw PC kunnen afspelen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #11 Gepost op: 2010/09/01, 15:25:19 »
Dank dank dank voor alle hulp.

Veel juridische dingetjes dus, gelukkig in NL geen problemen met Ubuntu, daar ben ik blij om :-)

Tot nu toe vind ik het een heerlijk programma!  good old firefox, snelle omgeving en alles werkt tot nu toe prima! nice!

« Reactie #12 Gepost op: 2010/09/01, 17:37:12 »

Beste Gijsbert,

Ontzettend bedankt voor je reactie. Ik ben op Ubuntu overgestapt omdat ik het gewoon heel gaaf vind, maar ook omdat ik graag alle software e.d. legaal wil doen. Dus ik vind het fijn te weten dat dit goed zit. Ook de microsoft lettertypen enzo mogen gewoon dus, mooi :-)

Is het MEDIAPLAYBACK-pack van 15 pond voor landen als bijv. Engeland en wat nog meer? (just curious).
Bedankt mensen!

PS mn pc is net zo vlot als de Windows7 laptop als mn vriendin, en deze machine is al 3-4jr oud!
Het zegt mij weinig, heb je een link van de MEDIAPLAYBACK-pack? Er zijn nog veel landen waar dit gedoogd wordt of helemaal verboden is, ik zou ze alleen niet zo op kunnen noemen, ik dacht dat Japan er een van was, maar dat weet ik niet zeker. Misschien dat iemand anders de landen weet?
Nog een redelijk recent artikel http://www.linuxjournal.com/content/legal-dvd-playback-coming-linux

« Reactie #13 Gepost op: 2010/09/01, 19:58:24 »
Ik bedoel dit met de PLAYBACK codec: http://shop.canonical.com/index.php?cPath=19