Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mplayer stopt  (gelezen 1811 keer)

Offline Bayla

• Lid
mplayer stopt
« Gepost op: 2006/12/18, 01:47:43 »
Ik krijg de stream niet aan de praat in firefox elke keer als ie gaat laden dan stopt ie weer zodra ie gaat spelen, heb plug ins codecs etc ook plug ins voor VLC maar die krijg ik niet aan de praat, ook niet las ik eerst vlc open en dan de http:// van die site er in copieer. (eerder lukte het wel met die ff plugin)

help

grtz bayla

Offline Dave

• Lid
mplayer stopt
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/18, 09:32:28 »
heb een beetje algemene opmerking over dat multimedia.
er worden nogal verschillende dingen aanbevolen en wie via het forum op zoek gaat om dingen afgespeeld te krijgen zal zoveel zaken geinstalleerd krijgen dat het elkaar in de weg gaat zitten naar mijn idee en er vreemde dingen gebeuren.
Voor mij was het begin van de oplossing om eerst eens alles op dat gebied op te schonen.

Offline Math.

• Lid
mplayer stopt
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/18, 10:44:22 »
ff een vraagje tussendoor over mplayer, want misschien dat ik iets gemist heb ofzo, maar die mplayer heeft volgens mij niet eens een menu? Of zit die ergens verstopt?

Offline maantje

• Lid
mplayer stopt
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/18, 21:24:15 »
ben benieuwd wat jij onder menu verstaat, net zoals bijvoorbeeld bij vlc bovenaan alle keuze mogelijkheden??

bij mplayer kan je bij video rechtsklikken op het videoscherm en je krijgt alle opties. maar daar was je denk ik al achter.

verder eens met dave dat veel dingen installeren elende geeft, heb nu zelf alleen xine en mplayer geinstalleerd, herinner me ook iets mbt w32 codecs werkend krijgen etc dat je beter eerst alle codecs kan installeren en dan pas de speler omdat ie ander niet alle codecs ziet.

bij mij pakte de mplayer plugin in firefox niet alles vooordat ik de w32 codecs had geinstalleerd!!!

succes

Offline Math.

• Lid
mplayer stopt
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/19, 08:31:55 »
Hmm, nee ik had eerst helemaal geen menu, knoppen of regelaar, ook rechter-muisknop op het scherm deed helemaal niks...
Echt heel vreemd, want heb zonet weer mplayer ge

Offline Math.

• Lid
mplayer stopt
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/19, 08:54:05 »
Maarja, nu heb ik misschien wel weer knoppen, maar kan nu niks afspelen!
Krijg deze foutmelding:

Error opening/initializing the selected video_out (-vo) device.

edit: Heel vreemd, want wanneer ik het wmv-bestand uitvoer vanuit de terminal werkt het wel!
mplayer huppelepup.wmv ...en jawel, weer geen menu's... :/ :/ :/

Offline Math.

• Lid
mplayer stopt
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/19, 09:12:13 »
Via IRC de fout gelukkig weten op te lossen:

De regel uit ~/.mplayer/gui.conf vo_driver = "xmga" veranderd in "xv".
Je moet het maar net weten...

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
mplayer stopt
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/19, 11:07:43 »
Je kon ook de mplayer GUI opstarten, dan rechtermuisknop klikken op het videovenster zodat je een uitklapmenu krijgt, dan naar settings gaan en daar je videodriver veranderen in xv (of gl/gl2)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Math.

• Lid
mplayer stopt
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/19, 13:04:41 »
Ah ja, had idd wat handiger geweest. Thnx. ;)

Offline Bayla

• Lid
mplayer stopt
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/28, 20:26:46 »
Probleem is nog steeds niet verholpen, kom er niet uit...

Offline Bayla

• Lid
mplayer stopt
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/12, 02:42:42 »
M player b-l-i-j-f-t dialoog scherm error! geven, lijkt wel onoplosbaar- Ik begin er grijs van te worden. met menu bedoelde ik dus bovenaan in toepassingen, ook daar kanlt ie meteen op error.
Zie andere post/onderwerp van mij bij  edgy eft w32 codecs...
En ik krijg die media player connectivity er ook niet meer uit- hoe ik me ook gek zoek in synaptic, niet terug te vinden...

Offline Bayla

• Lid
mplayer stopt
« Reactie #11 Gepost op: 2007/01/12, 03:00:18 »
oops, dom, ja ik ben wat moe aan het worden die connectivity zit natuurlijk bij extensiosn- in elk geval krijg ik vara variatee wel aan de praat als ik vlc media player in de voorkeuren bij de wizard invoer...