Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KOrganizer, KMenu en Dolphin opstarten en LEEG bureaublad.  (gelezen 630 keer)

Offline ogbi

• Lid
  • Steunpunt: Nee
KOrganizer, KMenu en Dolphin opstarten en LEEG bureaublad.
« Gepost op: 2010/08/31, 04:29:22 »
Dag mensen,

Heb lang, lang, heel lang geleden weleens wat met Linux ge-experimenteerd, 10 jaar geleden met RedHat, 5 jaar geleden Suse, 2 jaar geleden Ubuntu. Nooit echt meer tijd in besteedt wegens de stijle leercurve Uiteindelijk heb ik voor een prachtig prijsje een Mac kunnen kopen nadat ik een oude G4 een tijd naast de Windows had staan om mee te spelen. Door die ervaring ben ik helemaal overgestapt op Mac.

Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een Compaq Mini Netbook. Ik zag daarin een kans om weer eens met Linux te gaan experimenteren. Puur als uitgebreide organiser en tekstverwerker. Vervanging voor mijn helse, duivelse Windows Mobile bestuurde HTC. Eerst gewoon Ubuntu erop, daarna KUbuntu, dat liep wat sloom, dus EEEbuntu er op. EEEbuntu zegt echter dat ik hem niet kan installeren; "cannot be installed on your computer type (i386)"   :( :| ??? Dus maar weer KUbuntu er op. Daar loop ik op gegeven moment vast in de configuratie.

Belangerijkste is een uitgebreide, overzichtelijke organizer, taakplanner, agenda, notitiemogelijkheid bij voorkeur in 1 scherm/programma. Die heb ik dus in KUbuntu gevonden. Verder wil ik enkel Dolphin en K Menu op mijn bureaublad. Verder niets. Zoals bij OSX de Finder automatisch start en je daar alles in vind, zo zou ik in KUbuntu alleen KOrganiser, Dolphin en K Menu willen opstarten. Nu staan er groepen en snelkoppelingen die ik nooit ga gebruiken. Op systeemconfiguratie na, dat is wel makkelijk. Ik heb Dolphin en KOrganizer nu in het opstartmenu gezet. Maar waar-o-waar vind ik KMenu? En hoe krijg ik het met opstarten geopend. Of, een vermelding op het bureaublad.

Als ik die 3 heb draaien kan de rest er af, want daar ga ik nooit gebruik van maken.

Iemand tips, aanwijzingen, links, hoe los ik dit op?  ???  Of wellicht beter een andere distributie met enkel "kantoor" functionaliteit? Hoe minder toeters en bellen hoe beter! Maar KOrganizer... die wil ik zeker houden!

Alvast dank voor de tijd.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/31, 04:34:10 door ogbi »
Gewoon proberen

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
Re: KOrganizer, KMenu en Dolphin opstarten en LEEG bureaublad.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/31, 22:28:27 »
Welkom op het forum :)

Zo ver ik weet is er geen enkele distro waar je een menu kunt openen bij het opstarten. Je kunt gewoon op het knopje klikken en dan komt KMenu omhoog en vind ie alles in het zoekvak bovenaan :)

Offline ogbi

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/29, 23:31:16 »
Ben inmiddels aan de Puppy op m'n Laptop, Ubuntu op de 2e desktop...
Gewoon proberen

Offline Roc.am

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/29, 23:53:41 »
Welkom ogbi,

Ik ken me niet uit met Kubuntu, maar als bij opstart toepassingen op toevoegen klikt, kun je dan niet zelf een opstart programma toevoegen?
Je zou dan namelijk alleen maar de naam in te vullen en de opdrachtregel van de snelstartknop erin hoeven te kopieeren en vervolgens actief te maken (vinkje zetten). Toch ?

- Roc
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/30, 20:21:35 »
Welkom ogbi,

Ik ken me niet uit met Kubuntu, maar als bij opstart toepassingen op toevoegen klikt, kun je dan niet zelf een opstart programma toevoegen?
Je zou dan namelijk alleen maar de naam in te vullen en de opdrachtregel van de snelstartknop erin hoeven te kopieeren en vervolgens actief te maken (vinkje zetten). Toch ?

- Roc

Ja maar niet een regel waardoor het menu standaard geopend wordt bij het opstarten.