Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Her install na een poging een ipod touch te Mounten!!  (gelezen 855 keer)

Her install na een poging een ipod touch te Mounten!!
« Gepost op: 2010/08/29, 21:53:08 »
Hoi allemaal,

ik heb voor mijn verdaagdag een iptouch 8 GB gekregen en die natuurlijk meteen aan mijn PC gehangen met Ubunto 10.04.1 er op.
 Een beetje gespeeld met gkpod maar deze herkende mijn ipo niet?? Rhythmbox wel maar daar kon ik geen nieuwe playlist maken. Dus ik een beetje verder zoeken en nu bleek dat een ipod in 10.04 wel out-of-the-box werkt maat niet wordt gemount? (als ik het te minste goed begrijp.
Dus ik ging de instructies op deze site volgen:
http://www.techknots.com/mobiles/sync-your-iphoneipod-touch-in-ubuntu-10-04/
Maar tijdens de instalatie heeft hij heel mijn systeem on bruikmaar gemaakt en kan ubuntu niet meer starten. Op zich geen probleem maar wel vervelend. Ik heb namelijk een apparte Home partietie gemaakt. Dus wil nu alleen een fresh instal doen van ubuntu! Maar ik weet niet goed hoe ik tijdens de install moet aan geven waar de home partie is. Ik ben al begonnen met zoeken en ik ben nu bij stap 5 van de 8 in het install process. Hier kan ik mijn schijevn mounten. Ik heb de oude ubuntu-schijf al de / van root gegeven en format aan gevinkt. En bij mijnvorige home schijf al /home als mount in gegeven en niet het vinkje format aan gevinkt. Gaat het dan nu zo goed??
Of moet ik het op een andere manier doen?

Alvast bedankt,

\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Offline walterav

  • Lid
Re: Her install na een poging een ipod touch te Mounten!!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/29, 22:45:41 »
Ik ben al begonnen met zoeken en ik ben nu bij stap 5 van de 8 in het install process. Hier kan ik mijn schijevn mounten. Ik heb de oude ubuntu-schijf al de / van root gegeven en format aan gevinkt. En bij mijnvorige home schijf al /home als mount in gegeven en niet het vinkje format aan gevinkt. Gaat het dan nu zo goed??
\BoudewijnD

Vergeet geen andere USERNAME op te geven, wellicht kun je in stap 6 of 7 ook nog gegevens mee-importeren van je vorige USER, maar dat zou ik liever handmatig zelf doen. Inderdaad niet het vinkje format bij /home zetten, wel hetzelfde filesystem aangeven dat die was.

Re: Her install na een poging een ipod touch te Mounten!!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/29, 22:46:11 »
normaal gaat het zo goed
zo deed ik het altijd toen ik nog een aparte home had
en nooit problemen gehad

Re: Her install na een poging een ipod touch te Mounten!!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/29, 23:38:41 »
Dank hier is het ook gelukt zo op het eerste gezicht!
Weer wat geleerd.

\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/