Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opname met VLC player laat ondertitels niet zien  (gelezen 3284 keer)

Offline roeland

• Lid
Opname met VLC player laat ondertitels niet zien
« Gepost op: 2010/08/26, 13:18:36 »
Ik werk met 10.04 en probeer met de vlc player een lopende video op te nemen.  De DVD die ik heb, heeft een beschadiging en daarom lukt een kopie maken op geen enkele andere manier.

Ik start VLC player en zet de geavanceerde besturing aan (dan verschijnt er een opname knop in beeld met nog een paar knoppen).  Ik start het afspelen, zet hem gelijk op pauze en kies bij het ondertitelingsspoor de juiste ondertitels.  

Daar na start ik het afspelen en klik de opname knop aan.  In mijn home directory verschijnt een mpeg bestand.  Als ik dat na afsluiten van de opname weer wil afspelen gaat dat in VLC player niet goed (geen geluid, blokvorming enz.).  In Xine lukt het wel (je moet wel het geluid aanzetten dat is kennelijk standaard ´gemuted = uit), maar er komen geen ondertitels in beeld.

Waar is de ondertiteling gebleven - is er een aanvullende instelling in VLC player nodig - en waarom speelt de opname niet af in VLC en wel in Xine?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Re: Opname met VLC player laat ondertitels niet zien
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/01, 18:04:15 »
Zitten de ondertitels in een.srt bestand of staan ze op de dvd? Als ze op een .srt bestand staan, kan je ze gewoon openen met vlc (geef ze dezelfde naam als de film of doe via menu openen). Anders kan je het juiste srt bestand downloaden.

Als je het bestand niet kan openen met vlc, moet je het mss eens converteren?

Ik begriijp ook niet zo goed waarom je de dvd enkel met vlc kan rippen. Daar bestaan beter programma's voor. Als hij beschadigd is, speelt hij toch ook niet goed af in vlc?

Suc6  :D
"Free as in freedom"

Re: Opname met VLC player laat ondertitels niet zien
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/01, 18:35:46 »
Andere mogelijkheid is de ondertitels downloaden (srt bestand). Met DeVeDe kun je die dan opnemen in een nieuw te maken image van je DVD die je vervolgens weer op DVD kunt branden.

DeVeDe zit in de pakketbronnen en is via Synaptic te installeren. Heb het zelf gebruikt om een aantal DVD op één DVD te persen om de stapel in de auto te beperken...