Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [irc vergadering 10 sept] Offtopic indammen  (gelezen 70396 keer)

DarkEra

• Gast
Re: [irc vergadering 10 sept] Offtopic indammen
« Reactie #150 Gepost op: 2010/08/29, 17:18:00 »
En op die manier valt het dus niet echt serieus meer te nemen, ook bepaalde mensen niet, dit nadat er al verschillende keren vriendelijk gevraagd was ontopic verder te gaan en blijven.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #151 Gepost op: 2010/08/29, 17:47:21 »
Misschien moeten we overwegen om het forum te sluiten (of voor andere doeleinden te gebruiken) en over te gaan op een echt Question en Answers Systeem zoals bijv: http://www.osqa.net/

Wat zijn de voordelen hiervan:
Er zit standaard een knop in voor de topic starter om een antwoord als "het goede antwoord" te markeren
Je kunt comments geven op een antwoord, waardoor de rest van de antwoorden ontopic blijven
Iedereen kan een antwoord waarderen of niet, waardoor offtopic antwoorden meteen uit het zicht verdwijnen
Tagging systeem (minimaal 1 tag is verplicht)
Laagdrempelig en mogelijkheid tot inloggen met openID
... en nog veel meer
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #152 Gepost op: 2010/08/29, 17:59:03 »
10 september mevrouw Femke98, kan u, uw voorkeur uitspreken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #153 Gepost op: 2010/08/29, 18:04:41 »
idd dit moest toch geen voor of tegen topic worden??

Anyway, maar dan is de focus dus alleen ondersteuning? En geen plek voor offtopic meer ... ?
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Phr3ak

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: 2010/08/29, 18:24:10 »
Wat er ook beslist wordt, i go with the flow .. And still stay on a lowprofile :)

En voors en tegens, dat is altijd wel te vinden, over welk onderwerp het ook gaat. En .. Je kan nooit iedereen tevreden stellen, met optie A worden een X-aantal mensen boos, of tenminste teleurgesteld, en met optie B weer het tegenovergestelde ..

Dus, krijg een beetje de indruk, wat de leiding (of is het ondertussen: "lijding" ?) zal beslissen .. Het zal nooit goed zijn ;)

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #155 Gepost op: 2010/08/29, 20:03:53 »
Is dat zoiets als getsatisfaction en yahoo!answers?
Dan ben ik vóór, maar niet als vervanger van het forum. Ook omdat, zoals eerder in dit topic vermeld, dit forum ook een plaats is om te 'hangen' met je 'ubuntumatties' (hihi :D).

Phr3ak

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: 2010/08/29, 20:05:29 »
Is dat zoiets als getsatisfaction en yahoo!answers?
Dan ben ik vóór, maar niet als vervanger van het forum. Ook omdat, zoals eerder in dit topic vermeld, dit forum ook een plaats is om te 'hangen' met je 'ubuntumatties' (hihi :D).

Met zulke termen: "ubuntumatties" krijg ik altijd een beetje en een zeer rare smaak in m'n mond :)

Maar, is de #offtopic room van Ubuntu NL dan niet goed genoeg, en is het nog in realtime ook, hoef je daarvoor geen forum te vervuilen :)

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2010/08/29, 21:02:17 »
Maar als er gasten zijn die klagen dat ze worden overspoeld door Offtopicreacties, zitten ze in het verkeerde onderdeel. :P In Software en configuratie is er niets aan de hand.

- Thijs
O toch .. te weinig hulp en daar is dit Forum in eerste instantie voor bedoelt nietwaar.
En niet afkomen ik kan daar niks van .. ook de vragen om hulp lezen en de antwoorden daarop (oplossingen) daar leer je ook veel van.
Is er te weinig hulp? Dat probleem komt mij niet bekend voor. Ik probeer waar ik kan mee te schrijven.

Phr3ak

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: 2010/08/29, 21:03:58 »
Maar als er gasten zijn die klagen dat ze worden overspoeld door Offtopicreacties, zitten ze in het verkeerde onderdeel. :P In Software en configuratie is er niets aan de hand.

- Thijs
O toch .. te weinig hulp en daar is dit Forum in eerste instantie voor bedoelt nietwaar.
En niet afkomen ik kan daar niks van .. ook de vragen om hulp lezen en de antwoorden daarop (oplossingen) daar leer je ook veel van.
Is er te weinig hulp? Dat probleem komt mij niet bekend voor. Ik probeer waar ik kan mee te schrijven.

Mwhah, met de beste bedoelingen .. Zie dat er inderdaad het een en ander aan hulp geboden wordt ..

Maar op het moment heb ik daar niet zo heel veel trek meer in ..

« Reactie #159 Gepost op: 2010/08/29, 23:14:44 »
@Ph3ak: Niet lullig bedoeld hoor, maar als je geen trek hebt in hulp bieden, wat doe je hier dan? ??? Het uitgangspunt van dit forum is mensen helpen met Ubuntu/Kubuntu etc. en geholpen worden hiermee.

Offline Gotiniens

• Lid
« Reactie #160 Gepost op: 2010/08/29, 23:17:37 »
En verder is het de enige plek waar je fatsoenlijk informatie krijgt over het reilen en zijlen van ubuntu-nl. Deze informatie dringt meestal de IRC kanalen niet binnen. Hier zie ik Phr3ak wel mensen helpen...

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #161 Gepost op: 2010/08/29, 23:43:58 »
Ik kan me wel in het antwoord van Phr3ak vinden. Als je 20 offtopic berichten door moet lezen voordat je iemand kunt helpen met het probleem, dan haak ik soms ook af.

Net nog even osqa bekeken, en het werkt echt super vind ik. Zodra je een vraag wilt stellen komen er al relevante eerder gestelde vragen te staan, zodat er minder dubbele vragen gesteld worden. Ook de tagging systeem is er auto aanvulling. Er zijn ook 'achievements' te halen, bijvoorbeeld 10x het 'goede' antwoord gegeven. Dit bevorderd het antwoorden van vragen i.p.v. het offtopic gepraat. Ook zijn er RSS feeds voor de liefhebbers (misschien ook nog wel per tag?). Er zullen vast nog wel meer handigheidjes in zitten, die ik zo 123 niet gezien heb.

Thomas, kun je deze bij het lijstje zetten, en dan dit lijstje ook op de wiki plaatsen, zodat tijdens de vergadering een duidelijk overzicht is van de mogelijkheden. Dan hoeft niet iedereen dit topic opnieuw door te lezen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Phr3ak

• Gast
« Reactie #162 Gepost op: 2010/08/30, 05:57:29 »
@Ph3ak: Niet lullig bedoeld hoor, maar als je geen trek hebt in hulp bieden, wat doe je hier dan? ??? Het uitgangspunt van dit forum is mensen helpen met Ubuntu/Kubuntu etc. en geholpen worden hiermee.

Dacht hier een forum te vinden met gelijk gestemden, oftewel Linux enthousiastelingen. Echter, daar in tegen vond ik een forum waar het offtopic posten, en het verzieken van 'goede' topics een nationale sport is geworden, waarbij sommige mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen ..

Dus .. Tsja, sorry .. Het is een fout geweest om me hier uberhaupt aan te melden :)

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #163 Gepost op: 2010/08/30, 08:14:55 »
Er zijn ook 'achievements' te halen, bijvoorbeeld 10x het 'goede' antwoord gegeven. Dit bevorderd het antwoorden van vragen i.p.v. het offtopic gepraat.
Leuk, gelijke leden zijn dus niet gelijk. :D

« Reactie #164 Gepost op: 2010/08/30, 09:05:12 »
Thomas, kun je deze bij het lijstje zetten, en dan dit lijstje ook op de wiki plaatsen, zodat tijdens de vergadering een duidelijk overzicht is van de mogelijkheden. Dan hoeft niet iedereen dit topic opnieuw door te lezen.

Doe ik. :) Mooi spul trouwens Q&A systemen. Je hoeft vast niet alle opties te gebruiken. Dus als er veel leden problemen met achievements hebben is dat vast wel uit te zetten. ;)

edit: Ik wacht nog even met het op de wiki zetten van het lijstje omdat het nog steeds verandert.

• Splits het offtopic forumonderdeel in "IT nieuws" en "Praathuis". 1. De titel "offtopic" geeft, zoals in deze draad is gebleken, onduidelijkheid. Wanneer het over offtopic gaat is het niet duidelijk of het om offtopic reacties in draden gaat, of over het offtopic forumonderdeel. 2. Het afsplitsen van IT nieuw is nuttig omdat dit het grootste deel van de berichten in het huidige offtopic onderdeel betreft, en waar eigenlijk nooit 'gedoe' over is. Zo'n afsplitsing maakt het mogelijk het modereren te focussen op het "risicogebied" in het "Praathuis".
  • Eigen moderator(s) voor het "Praathuis". Het "Praathuis" is een risico voor moeilijke discussies omdat er nauwelijks een beperking is van wat er besproken wordt, en er ook persoonlijke zaken aan de orde kunnen komen. Hiermee behoeft dit onderdeel extra aandacht van de moderators. Door de afsplitsing en toekenning van eigen moderators kan dat geregeld worden.
  • Nieuwe forumregel: "Blijf zoveel mogelijk ontopic. Wie regelmatig offtopic reacties plaatst riskeert een ban. Offtopic reacties kunnen zonder overleg of melding verwijderd worden." Toelichting: Tot nu toe was het zo dat er zelfregulatie door forumleden was om te voorkomen dat er teveel offtopic gegaan wordt. Dit blijkt niet voldoende te werken. Vandaar het voorstel de moderators hier weer verantwoordelijkheid over te geven.
  • Nieuwe forumregel: "Plaats klachten over een draad of het modereren ervan niet op het forum, maar stuur een bericht aan het forum team: forum@ubuntu-nl.org." Toelichting: Dergelijke berichten verstoren vaak draden, en openbare discussie leidt vaak tot veel gedoe. Vindt het moderatorteam een openbare discussie nodig, dan kunnen ze die altijd openen.
  • Geen polls toestaan. Wil iemand toch een poll, dan kan dat aangevraagd worden bij forum@ubuntu-nl.org. Dit is geen regel, maar kan gewoon een technische oplossing zijn denk ik. De rechten tot het maken van polls beperken tot leden van het forum team.
  • Wijziging forumregel: "Discussies over politiek, religie, ernstige ziektes, lichamelijke danwel geestelijke beperkingen zijn niet toegestaan. Toelichting: Gebleken is dat deze onderwerpen makkelijk uit de hand kunnen lopen en dat meningen in deze erg kwetsend kunnen zijn voor leden.
  • Geen nieuwe regels nodig, en ook geen nieuwe forumindeling: gewoon strenger modereren op de bestaande regels. Een stuk strenger.
  • Abonneren op forumonderdelen. Maak het mogelijk dat leden zich op forumonderdelen kunnen abonneren zodat ze alleen berichten te zien krijgen uit de onderdelen waarop ze zijn geabonneerd.
  • Speciale Q&A software gebruiken voor het beantwoorden van hulpvragen. Deze software geeft een aantal mogelijkheden die efficienter beantwoorden van vragen mogelijk maakt. (bijvoorbeeld showen relevante eerder gestelde vragen bij het openen van een nieuwe vraag zodat er minder dubbele vragen komen, het beoordelen van antwoorden, en de mogelijkheid eerst de beste antwoorden te laten zien ipv. alleen de mogelijkheid van antwoorden in volgorde van de tijd wanneer ze gegeven zijn zodat men niet een hele draad door hoeft te zoeken om een oplossing te vinden, etc.

Als ik iets heb gemist, geef het even aan, dan neem ik het in het lijstje op.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/30, 09:16:17 door Thomas de Graaff »

Offline Double12

• Lid
« Reactie #165 Gepost op: 2010/08/30, 10:44:56 »
Ik denk dat we op de meeting wel wat kunnen met dat lijstje. Alvast mijn reactie op één punt:

Citaat
Wijziging forumregel: "Discussies over politiek, religie, ernstige ziektes, lichamelijke danwel geestelijke beperkingen zijn niet toegestaan. Toelichting: Gebleken is dat deze onderwerpen makkelijk uit de hand kunnen lopen en dat meningen in deze erg kwetsend kunnen zijn voor leden.
Ik zie er eigenlijk weinig heil in om elk thema wat uit de hand zou kunnen lopen in deze regel te benoemen. Je krijgt dan een hele lange lijst van allerlei dingen die mogelijk kwetsend zijn.

Eigenlijk kan een reactie over elk thema kwetsend zijn, het gaat om de manier waarop het aangesneden wordt. En een respectvolle reactie over een erge ziekte hoeft juist helemaal niet kwetsend te zijn. Beter lijkt het me dus om in deze regel te  wijzen op respect: zorg dat je in een reactie andere forumleden niet kwetst. Elke reactie die volgens de moderators kwetsend kan worden opgevat, mag worden verwijderd.

Offline Gotiniens

• Lid
« Reactie #166 Gepost op: 2010/08/30, 11:03:38 »
Ik denk dat we op de meeting wel wat kunnen met dat lijstje. Alvast mijn reactie op één punt:

Citaat
Wijziging forumregel: "Discussies over politiek, religie, ernstige ziektes, lichamelijke danwel geestelijke beperkingen zijn niet toegestaan. Toelichting: Gebleken is dat deze onderwerpen makkelijk uit de hand kunnen lopen en dat meningen in deze erg kwetsend kunnen zijn voor leden.
Ik zie er eigenlijk weinig heil in om elk thema wat uit de hand zou kunnen lopen in deze regel te benoemen. Je krijgt dan een hele lange lijst van allerlei dingen die mogelijk kwetsend zijn.

Eigenlijk kan een reactie over elk thema kwetsend zijn, het gaat om de manier waarop het aangesneden wordt. En een respectvolle reactie over een erge ziekte hoeft juist helemaal niet kwetsend te zijn. Beter lijkt het me dus om in deze regel te  wijzen op respect: zorg dat je in een reactie andere forumleden niet kwetst. Elke reactie die volgens de moderators kwetsend kan worden opgevat, mag worden verwijderd.

Ik ben het met Double12 eens, alleen zou ik willen verwijzen naar de Ubuntu Code of Conduct, die zegt eigenlijk hetzelfde maar is een belangrijk deel van de Ubuntu Community wat al klaar ligt voor ons.

« Reactie #167 Gepost op: 2010/08/30, 11:42:11 »

Natuurlijk kan zo'n beetje ieder thema kwetsend zijn voor sommige mensen. Maar dat betekend toch niet dat alle thema's daarmee meteen gevoelig liggen? Een karikatuur over mensen met een bepaalde ziekte is toch niet hetzelfde als een karikatuur over bakkers? Het bakker zijn raakt minder de kern van iemands bestaan dan het ziek zijn, en ligt daarmee ook minder gevoelig. Ik denk dat het aantal thema's waarbij je van tevoren bijna zeker weet dat er mensen gekwetst gaan worden, of discussies hoog gaan oploen vrij beperkt is. Wat mij betreft beperken we ons oordeel over het voorstel dat er ligt, ziektes en beperkingen, en niet over een mogelijke lange lijst waar in het voorstel geen sprake van is.

« Reactie #168 Gepost op: 2010/08/30, 14:03:23 »
Ik gebruik het forum als Ubuntu-gebruiker om hulp te vragen bij eventuele problemen waar ik zelf na een paar uur googlen en uitproberen niet uit kom of [...]

Helaas zitten de off-topic onderwerpen dan in de weg. [...] moet je je door pagina's lange posts over virtuele biertjes die worden besteld in de stamkroeg, post over wat er nu op hun radio/clipboard etc. staat, polls over het bezit van iedere denkbare afwijking etc. Kortom zaken waar ik niet in ge-interesseerd ben als ik een probleem met het systeem heb.

[...]berichten van mensen met een technisch probleem, die vaak wel te helpen waren. Dergelijke berichten gaan nu vaak verloren tussen de off-topic berichten [...]

Soms heb ik het idee dat het Offtopic deel een vervanger is van - Heyves - Facebook - Windows Live - Blogger - Twitter - My Space Clubs.nl .
Ik weet niet hoe de sfeer is op de andere NL fora die distro specifiek zijn, maar als de MSN cultuur hier zo door gaat ben (ook) ik weg om bovenstaande redenen. Wellicht iets om mee te nemen in de irc op 10-9-2010. Op deze manier kan het echt niet meer. De mensen die geïnteresseerd zijn in 'Buntu/Linux houden het voor gezien en de off topic blijft. Waarom gaan de mensen die zo'n virtueel café geweldig vinden op een technisch forum zitten?
http://forum.nedlinux.nl | http://www.alleslinux.com/forum
Linux interesse gebieden: mulitmedia en configuratie.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #169 Gepost op: 2010/08/30, 14:16:03 »
Waarom gaan de mensen die zo'n virtueel café geweldig vinden op een technisch forum zitten?
...dit forum ook een plaats is om te 'hangen' met je 'ubuntumatties' (hihi :D).

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #170 Gepost op: 2010/08/30, 14:34:10 »
Splits het offtopic forumonderdeel in "IT nieuws" en "Praathuis".  1. De titel "offtopic" geeft, zoals in deze draad is gebleken, onduidelijkheid. Wanneer het over offtopic gaat is het niet duidelijk of het om offtopic reacties in draden gaat, of over het offtopic forumonderdeel. 2. Het afsplitsen van IT nieuw is nuttig omdat dit het grootste deel van de berichten in het huidige offtopic onderdeel betreft, en waar eigenlijk nooit 'gedoe' over is. Zo'n afsplitsing maakt het mogelijk het modereren te focussen op het "risicogebied" in het "Praathuis"
Ik wil nog even zeggen dat ik hier een groot voorstander van ben. Vind het leuk om af en toe eens over wat IT ontwikkelingen enzo te lezen/praten. Maar heel veel (off)topics boeien mij persoonlijk gewoon niet. En dat is helaas net het merendeel van de topics die bovenaan in offtopic blijven plakken. Mensen die dat leuk vinden mogen daar vooral mee doorgaan. Maar als er een apart forum komt voor IT gerelateerd offtopic komt, word ik blij :).

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #171 Gepost op: 2010/08/30, 17:57:47 »
[persoonlijke aanval verwijderd]

Citaat
Waarom gaan de mensen die zo'n virtueel café geweldig vinden op een technisch forum zitten?
Dat is mijn grote vraag ook. Om "sociaal"  bezig te zijn heb je toch Hyves voor? Of facebook? Of Twitter? Of ......  Maar goed, welbeschouwd heeft iedere forum wel een soort van babbelbox/praathuis/stamkroeg/etc. Maar of dit iets extra's toevoegt is de grote vraag. Opdoeken heeft helemaal geen nut, want dan krijg je allerlei geneuzel in de overige rubrieken. En dat is het laatste wat je echt wilt hebben. Precies wat hier al eerder gesteld is. Het off-topic gedeelte is iets waar je zonder kan en ook weer niet. Wil je deze forum technisch houden, dan moet je stoppen met off-topic en nog een paar andere rubrieken en dan puur richten op technische ondersteuning. In de overgebleven rubrieken die vallen onder Ondersteuning zal er dan streng gemodereerd moeten worden om de berichten zoveel mogelijk on-topic te laten. Geen scenario waar je als Ubuntu gebruiker trots op moet zijn omdat het de hele Ubuntu gedachte onderuit haalt. Dit wil je ook niet laten gebeuren. Laat je het off-topic gedeelte voor wat het is, dan laat je te meer het sociale karakter van Ubuntu zien. Wel binnen gestelde limieten uiteraard.

Dat er hier mensen zijn die zich ergeren en storen aan het off-topic gedeelte en bij zichzelf afvragen waar het off-topic gedeelte goed voor is. Ik kan ze niet geheel ongelijk geven. Maar aan de andere kant, dit is primair een Ubuntu forum waar allerlei zaken die betrekking hebben tot het Ubuntu besturingssysteem wordt besproken. En off-topic kan alles beschouwd worden wat direct niet met Ubuntu gerelateerd is, maar indirect wel. Dit kan o.a. zijn online berichten over Ubuntu, info over release party's maar ook welke geluidskaart het beste werkt met Ubuntu, of zaken over andere Linux distro's, merchandising, etc. Dit past precies in het off-topic gedeelte. Niemand die zit te wachten op een bericht over een borduurpatroon voor een levensgrote Tux pop in het hardware en drivers rubriek....

Daarom nogmaals, het off-topic gedeelte is een mooie toevoeging aan deze forum, maar wel met regels waar een ieder zich aan dient te houden. En zoals ik al eerder opperde, maak er een eigen rubriek van met eigen spelregels om zo een verwarrende situatie te voorkomen met de overige rubrieken die vallen onder de categorie Ondersteuning. Er zullen vast regels zijn die van toepassing zijn voor de rubrieken onder de categorie Ondersteuning, maar niet direct van toepassing zijn voor een groot aantal topics onder Off-topic
« Laatst bewerkt op: 2010/08/30, 19:23:56 door Johan van Dijk »
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
Linux user number 515471
----------------------

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #172 Gepost op: 2010/08/30, 17:59:44 »
Splits het offtopic forumonderdeel in "IT nieuws" en "Praathuis".  1. De titel "offtopic" geeft, zoals in deze draad is gebleken, onduidelijkheid. Wanneer het over offtopic gaat is het niet duidelijk of het om offtopic reacties in draden gaat, of over het offtopic forumonderdeel. 2. Het afsplitsen van IT nieuw is nuttig omdat dit het grootste deel van de berichten in het huidige offtopic onderdeel betreft, en waar eigenlijk nooit 'gedoe' over is. Zo'n afsplitsing maakt het mogelijk het modereren te focussen op het "risicogebied" in het "Praathuis"
Ik wil nog even zeggen dat ik hier een groot voorstander van ben. Vind het leuk om af en toe eens over wat IT ontwikkelingen enzo te lezen/praten. Maar heel veel (off)topics boeien mij persoonlijk gewoon niet. En dat is helaas net het merendeel van de topics die bovenaan in offtopic blijven plakken. Mensen die dat leuk vinden mogen daar vooral mee doorgaan. Maar als er een apart forum komt voor IT gerelateerd offtopic komt, word ik blij :).

IT nieuws kan idd een eigen rubriek worden, maar waar wil je dat onder plaatsen? Onder Ondersteuning kan niet, dat is een technische rubriek, onder Interactief zou kunnen, onder Teams gaat helemaal niet. Maar een rubriek IT nieuws zou best een goede aanvulling kunnen zijn.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
Linux user number 515471
----------------------

« Reactie #173 Gepost op: 2010/08/30, 19:20:38 »
Ik weet niet precies wat een mattie is, maar is daar Hyves of irc niet voor bedoeld? Een forum was toch voor discussies en het uitwisselen van info bedoeld? Al het andere kan namelijk ook elders gedaan worden. Het uitwisselen van info, op zo'n manier dat het later ook nog na te lezen is, niet.

Wellicht is er eerder sprake van een "generatiekloof". Ik zit niet op internet om te "hangen", dat deed ik vroeger op het schoolplein. En zeker niet op een forum dat over iets specifieks gaat. Misschien is er wel ergens een forum waar men gezellig kan discussiëren over van alles en nog wat. Ik ben daar ook gek op, alleen doe ik dat niet op een computer forum. Ik denk dat dat echt de reden is voor het feit dat sommigen vinden dat er te veel off-topic is en sommigen niet. De huidige internet generatie ziet het 'net als een fijne plek om te socializen (lees: hangen met matties) de oude generatie als iets voor nerds (zoals ik ;) ).

Anyway, ik zal dit forum nog een paar weken aankijken. Als de off-topic "matties" sfeer niet veranderd dan neem ik mijn Linux/Ubuntu nieuwsgierigheid en kennis wel mee naar een plek op het 'net waar ik mij wat meer thuis voel. <<diepe zucht>> Ik word oud. Erg oud. =D
http://forum.nedlinux.nl | http://www.alleslinux.com/forum
Linux interesse gebieden: mulitmedia en configuratie.

Phr3ak

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: 2010/08/30, 19:38:20 »
Ik weet niet precies wat een mattie is, maar is daar Hyves of irc niet voor bedoeld? Een forum was toch voor discussies en het uitwisselen van info bedoeld? Al het andere kan namelijk ook elders gedaan worden. Het uitwisselen van info, op zo'n manier dat het later ook nog na te lezen is, niet.

Wellicht is er eerder sprake van een "generatiekloof". Ik zit niet op internet om te "hangen", dat deed ik vroeger op het schoolplein. En zeker niet op een forum dat over iets specifieks gaat. Misschien is er wel ergens een forum waar men gezellig kan discussiëren over van alles en nog wat. Ik ben daar ook gek op, alleen doe ik dat niet op een computer forum. Ik denk dat dat echt de reden is voor het feit dat sommigen vinden dat er te veel off-topic is en sommigen niet. De huidige internet generatie ziet het 'net als een fijne plek om te socializen (lees: hangen met matties) de oude generatie als iets voor nerds (zoals ik ;) ).

Anyway, ik zal dit forum nog een paar weken aankijken. Als de off-topic "matties" sfeer niet veranderd dan neem ik mijn Linux/Ubuntu nieuwsgierigheid en kennis wel mee naar een plek op het 'net waar ik mij wat meer thuis voel. <<diepe zucht>> Ik word oud. Erg oud. =D

Wist niet dat je gedachten kon lezen ? ;)

Zo denk ik er momenteel er ook er over namelijk :)