Idee van Skillstone is wat al eerder geopperd is, wijziging in de structuur van het forum en naamgeving. De relatie tussen het offtopic gedrag en de structuur van het forum is mij totaal onduidelijk. We hebben al een plek waar je ongegeneerd kunt lullen, en ook dat werkt blijkbaar niet. In plaats van omwegen en dit soort aanpassingen te maken, dien het je het gewoon bij de bron aan te pakken. Dat structuur gedoe is een banaan een appel noemen, en hopen dat het als een appel smaakt. Het 'gedrag van mensen' en 'structuur forum' zijn twee totaal verschillende dingen, hoe het tweede daaraan kan bijdragen, is mij werkelijk een raadsel.
Men heeft het hier over een probleem (ik vraag me af of het daadwerkelijk zo is), maar blijf dan ook gefocust op de oorzaak. Die ligt simpelweg gewoon bij een aantal mensen. Daar waar onderwerpen aan de orde komen (in welke vorm dan ook) zul je altijd mensen hebben die er iets over kwijt willen, dan maakt het niet uit waar het staat, en zul je altijd te maken hebben met berichten die 'offtopic' zijn. Het is tevens een utopie om te verwachten dat dit überhaupt volledig op te lossen is. Maar pak het bij de bron aan, en dat is het betreffende bericht en/of diegene die het plaatst.
Om het 'gedrag van mensen' enigszins te reguleren, daarvoor zijn moderators in het leven geroepen, daarvoor is nooit 'offtopic' ontstaan op diverse fora, dat was simpelweg om het overzicht enigszins te bewaren.