ok hij doet het weer

heb het volgende gedaan: heb eerst de door ubuntu zelf aanbevolen driver geïnstalleerd voor mijn videokaart. Daarna heropgestart. De pc startte wel terug op, maar alles dat een beetje grafische inspanning vergt werkte niet. Vervolgens heb ik de laatste driver van ATI van hun site gehaald, geïnstalleerd en de oude van Ubuntu er terug van gezwierd. En nu werken de grafische toepassingen weer als tevoren. Mijn andere euvels (probleem met de resolutie bij het splashscreen van ubuntu en het probleem met grafische toepassingen in chromium) zijn bij deze allemaal in 1 keer opgelost

thanks a lot!
superforum is dit

edit: toch nog een vraag en een probleem:
ik heb diezelfde ATI driver met al mijn gepruts zeker al 8 keer geïnstalleerd. Is dit een probleem? Of schrijft hij het bestand gewoon over?
en nu heb ik wel weer de correcte resolutie en alles lijkt te werken, maar: compiz en visuele effecten werken nu niet meer

. Heel erg vreemd is dit, dit terwijl ik er vroeger geen problemen mee had. Volgens mij is die nieuwe driver van ATI niet echt goed. Met de vorige had ik geen problemen en werkte compiz wel uitstekend. Met hun vernieuwde driver heb ik nu nog niet anders dan miserie gehad

. Mss iemand die raad weet hiermee? Ik kan de vorige driver niet meer vinden op mijn HD of op hun site natuurlijk :/