Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Laptop toets stuk  (gelezen 19412 keer)

Offline peter5

  • Lid
[opgelost] Laptop toets stuk
« Gepost op: 2010/08/20, 15:54:38 »
Hallo allemaal,

Ik zit sinds kort met een probleem met met netbook van Packard Bell. Mijn Dot S NL/098 heeft een defecte backspace.
Het probleem begon toen ik me toetsenboord ging schoonmaken, ik denk dat er iets bleef hangen of zo en toen trok ik de toets eruit zonder het te weten  :o

Het clipje waarmee hij vastzit aan de laptop zelf is stuk, dus terugzetten loste niks op.

Op internet kon ik alleen een heel nieuw toetsenboord vinden van 59 euro of zo. Ik vind dat een beetje zonde van het geld, aangezien de rest nog goed werkt en er maar 1 toets stuk is en het dus niet nodig is om het hele toetsenboord te vervangen.
De garantie is net een paar dagen verlopen. (Mooie timing altijd :-[)

Heeft iemand nog suggesties/oplossing? In ieder geval bedankt  :D
Als het echt niet lukt zal ik toch maar een heel toetsenboord moeten kopen.

Groetjes,

Peter Willemsen
« Laatst bewerkt op: 2010/08/21, 15:07:56 door Peter »
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Offline ivo

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/20, 16:05:02 »
Misschien helpt het als je de update naar 10.04.1 uitvoert, die is net vrijgegeven.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline peter5

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/20, 16:11:10 »
Misschien helpt het als je de update naar 10.04.1 uitvoert, die is net vrijgegeven.
Ik vrees dat het een hardwareprobleem is, en dat de versie van het besturinssystem op me computer niet veel uit zal maken ;)
In ieder geval toch bedankt :D

Als ik de backspace terug leg op me laptop en er op druk doet 'ie het gewoon, alleen hij blijft niet meer vastzitten en dat is erg irritant :S
« Laatst bewerkt op: 2010/08/20, 16:13:00 door Peter »
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Offline mrGee

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/20, 16:14:21 »
Hallo

Je kan misschien voor geval van nood een virtueel keybordje installeren;
xvkbd ; klein ziet er niet uit, maar werkt wel.

Je kunt ook een heel klein usb toetsenbordje eraan hangen.

Of met behulp van een "componeer" toetsje de code van de backspace koppelen aan
bijv de windows toets die je samen met een andere indrukt oid.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline peter5

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/20, 16:34:22 »
Hallo

Je kan misschien voor geval van nood een virtueel keybordje installeren;
xvkbd ; klein ziet er niet uit, maar werkt wel.

Je kunt ook een heel klein usb toetsenbordje eraan hangen.

Of met behulp van een "componeer" toetsje de code van de backspace koppelen aan
bijv de windows toets die je samen met een andere indrukt oid.

Groeten Gerrit

Ik heb nu gewoon een draadloos toetsenboord eraan hangen, maar op school zal dat moeilijker worden.. Ik vrees dat ik dan toch meer moet betalen :S De laptop is net 1 jaar oud en is nog lang niet aan vervanging toe (qua snelheden en zo heb ik niks te klagen, alles werkt vlot), dus het zal die 50 euro voor dat geval wel waard zijn.
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Offline joop905

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/20, 17:44:18 »
probeer het eens op marktplaats.

Gr

Offline mrGee

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/20, 17:51:54 »
Hallo

Aha, hij doet het dus nog wel, ik heb eens een laptopje waar de F5 toets bijna af was, met
"kauwgum" hersteld  ;) Dat is dus niet echt kauwgum, maar van dat matig plakkende
kleverige spul, waar je ook posters mee aan muren hangt en dat je er later weer af kan halen,
het heeft toch iets van 3 jaren gefunctioneerd.
Als alleen dat ielige scharende plastic deel onder de toets is afgebroken, maar de houdertjes (oogjes)
op het frame zijn nog wel intact, ga even shoppen bij een computer hersteldienst, bij de voorraad
oude keyboardjes, vaak is dezelfde constructie ook in een andere gebruikt. Met wat handig wrikken en
aanwending van subtiel geweld moet het wel lukken.


Groeten Gerrit
 
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Laptop toets stuk
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/20, 19:22:00 »
Zoek eens op laptop key in ebay, en kijk of er iets tussen zit dat hetzelfde is als jouw key. Soms worden alle toetsen van een keyboard aangeboden.

Offline peter5

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/20, 19:24:23 »
Hallo

Aha, hij doet het dus nog wel, ik heb eens een laptopje waar de F5 toets bijna af was, met
"kauwgum" hersteld  ;) Dat is dus niet echt kauwgum, maar van dat matig plakkende
kleverige spul, waar je ook posters mee aan muren hangt en dat je er later weer af kan halen,
het heeft toch iets van 3 jaren gefunctioneerd.
Als alleen dat ielige scharende plastic deel onder de toets is afgebroken, maar de houdertjes (oogjes)
op het frame zijn nog wel intact, ga even shoppen bij een computer hersteldienst, bij de voorraad
oude keyboardjes, vaak is dezelfde constructie ook in een andere gebruikt. Met wat handig wrikken en
aanwending van subtiel geweld moet het wel lukken.


Groeten Gerrit
 

Ik ga dat ook maar eens proberen. Er is toch niets te verliezen  8)
Ik zal straks even melden of het gelukt is of niet, hoe heet dat spul precies/waar kun je dat kopen?
Als dat niet lukt dan probeer ik eBay en dan word het toch betalen :(

Bedankt iedereen :D
« Laatst bewerkt op: 2010/08/20, 19:26:50 door Peter »
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Offline mrGee

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/20, 19:33:56 »
Hmmm

daar vraag je me zowat, er hing nog iets aan een poster/raam  en daar heb ik het vanaf
gepulkt. Ik meen dat de engels term 'poster gummy' of zo is. Maar je krijgt de meest
fantastische resultaten als je daar op googled. Waaronder ook dat sticky spul.

Misschien dat sommige kinderklei soorten (van die plastiline) bijna dezelfde eigenschappen
heeft  ???

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline peter5

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/20, 19:50:14 »
Hmmm

daar vraag je me zowat, er hing nog iets aan een poster/raam  en daar heb ik het vanaf
gepulkt. Ik meen dat de engels term 'poster gummy' of zo is. Maar je krijgt de meest
fantastische resultaten als je daar op googled. Waaronder ook dat sticky spul.

Misschien dat sommige kinderklei soorten (van die plastiline) bijna dezelfde eigenschappen
heeft  ???

Groeten Gerrit
Oké ik ga morgen wel even naar de bruna misschien hebben ze daar wat ik zoek.
Hartsikke bedankt in ieder geval! Ik ben aan het sparen voor een android telefoon (word gek van de beperkingen van Apple) en wou nog gaan shoppen met me zusje in Amsterdam dus dat zou wel mooi zijn als het zal werken =D
« Laatst bewerkt op: 2010/08/20, 21:22:46 door Peter »
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Offline ivo

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/20, 22:11:12 »
Misschien helpt het als je de update naar 10.04.1 uitvoert, die is net vrijgegeven.
Ik vrees dat het een hardwareprobleem is, en dat de versie van het besturinssystem op me computer niet veel uit zal maken ;)
In ieder geval toch bedankt :D

Als ik de backspace terug leg op me laptop en er op druk doet 'ie het gewoon, alleen hij blijft niet meer vastzitten en dat is erg irritant :S

Ik vrees ook dat het een hardwareprobleem is, aangezien er wat is afgebroken.
Maar waarom kom je daarmee eigenlijk in een Ubuntu software forum?

Ga liever een tube lijm halen bij de Gamma, dan kun je dat knopje vastlijmen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline peter5

  • Lid
Re: Laptop toets stuk
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/20, 22:17:13 »
Misschien helpt het als je de update naar 10.04.1 uitvoert, die is net vrijgegeven.
Ik vrees dat het een hardwareprobleem is, en dat de versie van het besturinssystem op me computer niet veel uit zal maken ;)
In ieder geval toch bedankt :D

Als ik de backspace terug leg op me laptop en er op druk doet 'ie het gewoon, alleen hij blijft niet meer vastzitten en dat is erg irritant :S
Ik vrees ook dat het een hardwareprobleem is, aangezien er wat is afgebroken.
Maar waarom kom je daarmee eigenlijk in een Ubuntu software forum?

Ga liever een tube lijm halen bij de Gamma, dan kun je dat knopje vastlijmen.

Ik heb het geplaatst in hardware & drivers. Het is een hardware probleem en ik draai Ubuntu op al mijn computers behalve me ipad en iPhone en als het mogelijk zal zijn had het er zelfs daar op gedraaid.
Ik kan wel naar een laptop reparatie-forum gaan maar ik weet dat er hier veel mensen zijn met ervaring en daarom vraag ik het hier.

Edit: het is gelukt!! Ik heb dat poster plakspul gekocht en aangebracht en alles doet het :D
Bedankt! Super het lijkt als nieuw te werken :D
« Laatst bewerkt op: 2010/08/21, 15:06:50 door Peter »
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center