Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Epson Stylus SX110: Scanner niet herkend  (gelezen 1516 keer)

Offline darko

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost] Epson Stylus SX110: Scanner niet herkend
« Gepost op: 2010/08/18, 21:25:39 »
Vandaag Epson Stylus SX110 gekocht en aangesloten in Ubuntu 10.04: printen geen probleem. Echter de scanner/scan-functie wordt niet herkend.

Zowel standaard scan programma als XSane(voor de zekerheid erbij geinstalleerd) herkennen geen apparaat.

Volgens de Sane website http://www.sane-project.org/cgi-bin/driver.pl?manu=epson+&model=sx110&bus=any&v=&p= wordt dit apparaat wel degelijk ondersteund door de Epson2 driver.

Als ik echter het commando sane-find-scanner opvoer dan levert dit inderdaad iets op:
found USB scanner (vendor=0x04b8, product=0x084d) at libusb:001:002

Echter scanimage -L levert niets op:
No scanners were identified. If you were expecting something different,
check that the scanner is plugged in, turned on and detected by the
sane-find-scanner tool (if appropriate). Please read the documentation
which came with this software (README, FAQ, manpages).

Ik heb ook al geprobeerd de volgende regel aan epson2.conf toe te voegen:
usb 0x4b8 0x084d

Maar dit heeft ook geen effect.

Heeft iemand nog idee├źn.

« Laatst bewerkt op: 2010/08/19, 21:56:23 door darko »

Offline darko

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: [Opgelost] Epson Stylus SX110: Scanner niet herkend
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/19, 21:59:45 »
Pips printer driver en ImageScan van Avasys www.avasys.jp/lx-bin2/linux_e/spc/DL1.do

Weet niet of de printer driver nodig was, maar na reboot bleek mijn scanner ineens herkend te worden door de simple scan app.

~$ scanimage -L
device `epson2:libusb:001:002' is a Epson PID 084D flatbed scanner

Hoera!