Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost -Gnometheme installeren via de website "gnome-look.org"  (gelezen 1357 keer)

Offline katraus

• Lid
Weet iemand hoe je via de website "gnome-look.org " een GnoMenu theme moet installeren . Wilde er eentje proberen maar ik weet niet hoe. Ik wilde eens dat van windows 7 clone proberen maar heb geen idee hoe ik eraan moet beginnen .

« Laatst bewerkt op: 2010/08/19, 22:57:08 door Wanda »

Re: gnometheme installeren via de website "gnome-look.org"
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/18, 17:17:05 »
zie post hieronder ..
« Laatst bewerkt op: 2010/08/18, 17:26:41 door verhelsttje »

« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/18, 17:25:43 »
hiervoor dien je eerste het programma gnomenu te installeren (via terminal)

sudo add-apt-repository ppa:gnomenu-team/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install gnomenu

je voegt gnomenu toe aan je balk (rechts klikken toevoegen aan paneel) zoek naar gnomenu en klik toevoegen
nu plaats je gnomenu waar je hem hebben wil
vervolgens kun je een thema downloaden naar keuze (op gnome-look.org)
klik nu rechts op gnomenu kies voorkeuren (of zoiets) en daar
kan je een thema selecteren of er een installeren (kies hier dan het thema dat je op gnome-look.org gedownload hebt

tip: visuele effecten moeten aanstaan voor een mooi en werkbaar gnomenu

Offline katraus

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/18, 20:29:41 »
Bedankt het werkt . Heb nog een vraagje . Ik had graag mijn balk vanonder zwart gekregen en vanboven een andere kleur zoals bij windows . Vindt dat uiterlijk kwestie van kleur mooier . Bij wat moet ik dat zoeken en hoe installeer ik het ( bij beryl , colour schemes ?)

Offline Dick2

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/18, 22:21:35 »
Katraus, in principe heb je het progje niet nodig; je kunt het gewenste thema downloaden en het bestand dan vanuit Nautilus slepen naar tabblaadje "thema" in bureaublad (op je bureaublad rechts klikken, dan "achtergrond". Dan wordt het direct geïnstalleerd en actief gemaakt.

Voor je andere vraag moet je een nieuw topic openen. Ook moet je, nu je eerste vraag is beantwoord, het topic aflsuiten met [opgelost]. Zie de forumregels.

Ennûh... over smaak valt niet te twisten, maar die Windows-look.... iewl  ;)

Offline katraus

• Lid
Re: gnometheme installeren via de website "gnome-look.org" [opgelost]
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/19, 19:35:22 »
Het werkt . Bedankt alletwee