Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Getmail instellen op postfix  (gelezen 987 keer)

Getmail instellen op postfix
« Gepost op: 2006/12/15, 14:09:28 »
Heb in een eerdere post gevraagd hoe ik de mail van meerdere smail accounts tegelijk kon inlezen in mijn imap account op een eigen server.

Dankzij wr19026 ben ik een eind op de rit gekomen. Hulde!

Op dit moment gebruik ik getmail voor het benaderen van mijn externe mailboxen. Dit gaat geweldig maar naar mijn mening nogal kort doro de bocht. De opgehaalde mail wordt rechtstreeks in de IMAP maildir geplaatst en is daarna te benaderen door mijn email client. Aanvullende filtering is mogelijk met spamassassin en clamav e.d.

Mijn eigenlijke opzet is om de opgehaalde mail te redirecten naar de aanwezige postfix server en deze te behandelen als een 'normale' mail met die verandering dat de mail moet worden doorgestuurd naar een locale account. Door amavisd-new wordt  mail al gecheck op spam en virussen en zou aanvullende filtering door getmail overbodig maken.

Na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat door MDA_external te gebruiken ik een ander mail delivery programma kon gebruiken om de mail in mijn mailbox te plaatsen. Voor postfix integratie werd het commando sendmail gebruikt wat door postfix wordt ge
Hmmmm. De server dappert de server-install.
In de huiskamer zijn de raampjes weer terug...