Hallo,
Vroeger draaide ik op m'n pc al ubuntu, maar vond het nog niet helemaal lekker voelen.
Gisteren kreeg ik m'n lucid-cd in de bus en nu klikt het helemaal.
Nu zou ik graag volledig willen overstappen naar Ubuntu, maar ik zoek nog enkele alternatieven voor windows-programma's.
Weten jullie soms goede alternatieven voor deze programma's? (of is het mogelijk een van deze via Wine te draaien)
- Adobe Photoshop
(bestaat dit ook voor linux?), ik gebruik dit om weblayouts (.PSD's voornamelijk) te slicen
- Adobe Dreamweaver
Hier hecht ik enkel belang aan dezelfde functies/feeling tijdens het scripten, dwz dezelfde kleuren vd code's, tags autocompleten enz... dat mijn werk vereenvoudigt
- Office 2007
(ik weet het, OpenOffice, maar ik vind die verschillende tabbladen bovenaan net handig, is dit ook mogelijk met OpenOffice?)
Ook wil ik even kwijt dat ik student Toegepaste Informatica ben te Gent, en ik zou graag meer (technische) details te weten willen komen van Ubuntu of Linux in het algemeen. Weten jullie soms goede websites waar ik deze informatie kan vinden?
Verder wil ik iedereen bedanken die Ubuntu tot zo'n prachtig, stabiel en out of the box besturingssysteem gemaakt heeft. Ubuntu installeerde zelfs beter drivers voor m'n touchpad dan de laatste nieuwe van HP voor Windows