Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: flash player(s) aargh in firefox en chrome  (gelezen 1732 keer)

flash player(s) aargh in firefox en chrome
« Gepost op: 2010/08/17, 11:27:50 »
Beste,

Mijn 12-jarige dochter wil voor het eerst haar vriendinnen verrassen met een leuk fotoboekje van de vakantie. Ze vond op de site van Hema wel waar ze naar zocht. daarom ging ze met volle moed aan de slag.... Maar och arme ..... het wil maar niet lukken, om moedeloos van te worden!!!!
De flasplayer plugin crasht steeds in Firefox. Nochtans werken we up-to-date: 10.04 Netbook remix en firefox 3.6.8 - Netbook geïnstalleerd volgens Pjotrs aanwijzingen in "http://sites.google.com/site/computertip/"

Wat deed ik?

1. Oplossing gevonden (dacht ik) op website van mozilla: ik veranderde dom.ipc.plugins.timeouts naar de waarde -1

Na een half uurtje werken ..... bam.... terug gecrasht

2. ik installeerde via synaptic een andere plugin (de flashplugin installer, die de adobe flashplugin uninstalde)

Oplossing .... weer een kwartier werken .... bam .... terug gecrasht.

3. Ik installeerde google chrome

Na een half uurtje werken .... bam ....crash ...."De volgende plugin is vastgelopen: /opt/google/chrome/libgcflashplayer.so"

Om gek van te worden ..... ik weet nu geen raad meer, maar een fotoboekje maken blijkt niet zomaar evident, of misschien onmogelijk??????

Wie heeft een idee????

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: flash player(s) aargh in firefox en chrome
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/17, 11:30:22 »
Ligt waarschijnlijk aan de gebrekkige programmatuur die de Hema-webstek gebruikt.... Indien voorhanden, zou ik hiervoor even Windows opstarten. En daarna klagen bij de Hema.  :(

« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/17, 11:48:31 »
Tja, probleem is dat ze al een half boekje af heeft .... op een andere PC werken is moeilijk, want bij opstarten online software van Hema kan ze verder werken aan het boekje (waarschijnlijk ergens een cookie?). Op een andere pc kan ze niet verder werken, ook al logt ze in op de website van HEMA :(

Trouwens: iemand een idee waar (op welke site/leverancier) wel makkelijk fotoboekjes kunnen worden aangemaakt met een linux-pc? Ik heb eerst eens gekeken naar extrafilm, maar daar kan ik maar foto per foto inladen indien je de speciale (lees: windows) software niet gebruikt.

Offline RoelfJ

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/17, 12:06:53 »
http://www.kruidvat.nl/fotoservice/fotoboeken.html

mischien is dit iets?

software voor windows/mac en linux :-)
*** post tenebras lux, reverendus dominus proles spuria ***

« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/17, 12:30:38 »
Ohw, geweldig ... Kruidvat heeft dus gewoonweg software ontwikkeld (of via wine)  voor Linux? Super!!
Dank voor de tip!!

Offline Robertj

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/18, 14:49:57 »
Ik gebruik FireFox ook in Windows 7 en de Flash plugin crasht hier ook om de haverklap. Op Youtube en andere sites met flash loopt Flash plugin elke vast. Dit gebeurt sinds de laatste update van FireFox voor zover ik het kan overzien. Wat kan ik hier aan doen? Ik gebruikt liever FireFox dan IE.

Ik gebruik GMail online. Ik kreeg ineens meldingen dat de verbinding niet veilig was en dat de certificaten verlopen waren. Ik vond het opvallend dat er bij werd vermeld dat die pas weer in 2009 geldig waren (of zo). Ook mijn beveiligings software deed geen automatische updates en controles meer. En zo ging er meer mis. Toen viel me op dat de klok op 1-1-2008 stond. Nadat ik hem weer heb laten synchroniseren zijn er minder problemen. De klok wordt dus op de één of andere manier terug gezet.

Robert
« Laatst bewerkt op: 2010/08/18, 14:52:10 door Robertj »

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/18, 15:00:40 »
Even terug naar de fotosoftware.

Met een beetje googlen vind je inmiddels behoorlijk wat fotoboek software die onder linux draait.

Fotoalbum.nl
pixum
etc
etc

Waarbij pixum vrij hoogt scoort volgens http://www.onlinefotoservice.nl/