Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtualbox scherm resolutie van login shell  (gelezen 705 keer)

Offline Wiley

• Lid
Virtualbox scherm resolutie van login shell
« Gepost op: 2010/08/17, 01:09:12 »
Hoi,

Ik heb een minimal Ubuntu vm in VirtualBox gemaakt zonder Gnome (wel IceWM). De startup 'dropt' gewoon naar een (bash) shell, waar ik dan startx doe (indien nodig). Met de Guest Additions krijg ik IceWM ook mooi full screen.

Maar de shell die bij het opstarten verschijnt, krijg ik maar niet groter / full screen. Ik heb me al suf gezocht net, maar alles gaat natuurlijk over de grafische omgeving (xorg enz.)... Iemand een idee? Zie ik iets over het hoofd?

Re: Virtualbox scherm resolutie van login shell
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/17, 10:37:22 »
Met de Guest additions voeg je iets extra's toe aan je grafische omgeving binnen Gnome.
Je installeert namelijke de VB drivers voor je grafische omgeving.

Dit heeft geen effect als je binnen de terminal, daar is deze driver nog niet aangesproken.
Bij mijn weten is dat ook niet zomaar aan te passen ... maar wie weet is er toch iemand die hier een oplossing voor heeft.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB