Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wallpapoz start niet automatisch  (gelezen 678 keer)

Wallpapoz start niet automatisch
« Gepost op: 2010/08/16, 22:51:59 »
Na installatie heb ik Wallpapoz aan de opstart-toepassingen gevoegd, maar na een herstart van Ubuntu 10.04 gebeurt er niets.

Pas als ik het programma open en handmatig de deamon herstart verwisselen de bureaubladen weer als gebruikelijk.

Is er ook een commando om die deamon tijdens het starten van Ubuntu meteen al te activeren?

Re: Wallpapoz start niet automatisch
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/17, 03:37:44 »
Uit de Franstalige documentatie
(http://doc.ubuntu-fr.org/wallpapoz):

Citaat
Lancement automatique au démarrage

Pour lancer le logiciel à chaque démarrage du système, il faut créer un racourci vers le processus dans le menu démarrer de votre session.

Pour cela, allez dans Système → Préférences → Sessions et ajoutez aux programmes de démarrage :

Faite parcourir

Allez dans /usr/bin/

Sélectionnez daemon_wallpapoz

Et validez.

Explication de daemon : Wallpapoz est constitué de deux logiciels : wallpapoz, l'interface graphique qui permet de créer le fichier de configuration, et daemon_wallpapoz, le logiciel en lui-même, sans interface graphique, qui gère les fonds d'écrans en utilisant le fichier de configuration. C'est donc le daemon qu'il faut lancer au démarrage de Gnome.

Je moet bij de opstart-toepassingen dus zetten:
/usr/bin/daemon-wallpapoz

in plaats van "wallpapoz", want dat is gewoon de GUI om alles in te stellen.

Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Wallpapoz start niet automatisch
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/17, 10:44:29 »
Dat had ik inmiddels al gedaan. (overigens staat het programma bij mij op /usr/local/bin/daemon-wallpapoz)

Het vreemde is dat het soms dus wel goed gaat. Vanmorgen na de opstart van de computer werkte alles normaal. Kan het liggen aan de volgorde (prioriteit) van opstarten van de programma's. Zo ja, kan dat dan ook ergens gewijzigd worden?