Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Keyboard werkt niet meer na upgrade 9.10-->10.04  (gelezen 745 keer)

Offline BSalters

• Lid
Keyboard werkt niet meer na upgrade 9.10-->10.04
« Gepost op: 2010/08/16, 19:17:47 »
Na een upgrade van 9.10 naar 10.04 is mijn keyboard 'zomaar' opgehouden met werken. Het gekke is dat in de recovery mode, en de GRUB bootloader, alles nog wel werkt! Pas zodra de grafische schil wordt gestart, houdt het op. Als in de recovery console start, en dan 'drop to command prompt' selecteer, kan ik via de prompt gewoon inloggen, files editten, etc. Ook X starten werkt gewoon, maar dan houdt het op.

In eerste instantie deed ook de USB muis het niet meer. Na uren googlen en proberen heb ik daar een oplossing voor gevonden, die hier:
http://blog.ichinmay.com/2010/05/03/...mouse-problem/
beschreven wordt. Het keyboard blijft echter weigeren.

Een aantal andere opties die ook al geprobeerd zijn:
- USB keyboard proberen --> geen verschil
- Xorg.conf deleten (het zou aan de drivers voor de grafische omgeving liggen) --> geen verschil, behalve dan dat de resolutie terug naar 640x480 is.

Wat me overigens nog opviel, is dat in de bootloader alle opties met "Ubuntu 8.10" beginnen, terwijl ik toch net van 09.10--> 10.04 geupgrade heb.

Waar kan dit aan liggen?

/edit: als ik de 10.04 live CD gebruik, werkt alles WEL gewoon!
« Laatst bewerkt op: 2010/08/16, 19:43:19 door BSalters »

Offline BSalters

• Lid
Re: Keyboard werkt niet meer na upgrade 9.10-->10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/17, 22:33:56 »
Uh.... niemand die me verder kan helpen hiermee?  ???

Offline Roc.am

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/18, 00:49:58 »
Ik denk dat je het beste een backup maakt van je persoonlijke mappen en een verse installatie maakt.
Als ik het goed heb begrepen zou de 10.04.1 nu uit moeten zijn.
Deze versie moet (bijna) alle updates hebben die er tot nu toe zijn bevatten, dus is misschien een optie om deze te downloaden en gebruiken om opnieuw te installeren.
Gezien het met de live cd wel werkt, verwacht ik dat het ook werkt met een verse installatie.

- Roc

Offline BSalters

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/18, 21:38:04 »
Bweh.... een van de redenen om van windows af te willen stappen, is natuurlijk het onvermijdelijke "Doet ie gek? Gewoon opnieuw installeren". Wist niet dat dat voor Ubuntu ook geldt...

Niets ten nadele van de hulp en antwoorden - waarvoor dank - maar hoe moeilijk is het 'aansturen' van een keyboard nou? Het kan toch niet waar zijn dat dit zo ingewikkeld is, zoveel settings, files en andere interacties vereist, dat dit niet meer handmatig 'recht te zetten' is?