Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] firefox herkent torrent niet meer  (gelezen 2512 keer)

Offline belticor

• Lid
[OPGELOST] firefox herkent torrent niet meer
« Gepost op: 2010/08/16, 15:13:01 »
Als ik klik op een link om via een torrent te downloaden herkent Firefox die niet en vraagt me met welk programma hij dit bestaand moet openen (zie jpg), normaal "Transmission BitTorent-client".
In "openen met" heb ik "transmission.desktop" geselectioneerd (/usr/share/applications)zonder resultaat. In "Bewerken-->Voorkeuren" en in "Extra -->DownloadHelper-->Voorkeuren" vind ik niets die mij kan helpen. Ik heb "Firefox" in safe modus gestart (via Terminaalvenster), kompleet gedesinstaleerd en dan geinstaleerd, zonder resultaat.
Nu moet ik de koppelingslocatie kopiëren en als URL toevoegen in "Transmission BitTorent".
Hoe kan ik Firefox weer de torrent laten herkennen?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/18, 11:17:06 door femke98 »

Re: firefox herkent torrent niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/16, 16:24:02 »
Ga in Firefox naar Bewerken>Voorkeuren>Tab Toepassingen staat voor Bittorents bestanden, hetzelfde als bij mij op het plaatje?
Transmission.Desktop zou verwijzen naar een starter op je bureaublad?

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline belticor

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/17, 06:59:59 »
Bij "BitTorrent-bestand" staat bij "actie" "Altijd vragen".
De verdere keuze die ik heb zijn "Bestand opslaan" en "Andere gebruiken"

Offline belticor

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/17, 07:02:50 »
Bij "andere gebruiken" zou ik de starter van Transmission BitTorrent-client moeten gebruiken maar ik weet niet waar ik die kan vinden.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/17, 08:00:23 »
deze staat hier: /usr/share/applications , dan voor transmission kiezen dus niet transmission.desktop

Offline belticor

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/17, 23:08:24 »
in "/usr/share/applications" staan enkel ".desktop" bestanden en dus enkel "transmission.desktop" wat niet helpt.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/18, 00:34:10 »
Volgens mij moet het zijn /usr/bin/transmission
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/18, 08:36:39 »
in "/usr/share/applications" staan enkel ".desktop" bestanden en dus enkel "transmission.desktop" wat niet helpt.
Dat is juist. Foutje van mij. Maar het is zoals Gijsbert zegt. /usr/bin/transmission , en zo zou het weer moeten werken.

Offline belticor

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/18, 08:49:24 »
bedankt aan bijden
het stond inderdaad in "usr/bin/" en het werkt  :)

« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/18, 08:54:25 »
Blij voor je dat het weer werkt.

kun je je topic opgelost zetten, aub. Bij het eerste bericht op verander klikken, en dan voorin de titel [opgelost] zetten. Zo weet de rest ook dat hier een oplossing staat :)