Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Irritatie in Opera-zoekvenster  (gelezen 807 keer)

Offline Lexaldo

• Lid
Irritatie in Opera-zoekvenster
« Gepost op: 2010/08/16, 07:08:36 »
Na het irritante uitklapmenu van url-suggesties te hebben uitgezet (middels opera:config-->user prefs-->auto drop down) zit ik nog steeds opgescheept met een uiterst irritant en totaal onnodig uitklapmenu in het zoekvenster.

Wanneer ik iets in dat venster tik, komt dat menu te voorschijn en de cursor kan pas weer met de muis bestuurd worden als dat menu is weggeklapt. Leuk als je de zoekfunctie soms een paar honderd keer per dag gebruikt.   :(
Dit is zo evident nutteloos en irritant dat ik me bijna niet kan voorstellen dat dit door serieuze software engineers is bedacht.

Maar goed, als iemand weet hoe ik hier vanaf kom, hoor ik het graag. :)

Offline Lexaldo

• Lid
Re: Irritatie in Opera-zoekvenster
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/16, 09:45:37 »
Als je een woord in dat venster plakt klapt dat menu uit. Als je dan iets aan die zoekterm wilt veranderen werkt de cursor pas als je dat menu hebt weggeklapt.
Het zijn steeds onnodige muisklikken. Er valt wel mee te leven, maar het is toch raar dat ik er niet van af kan komen. Het is niet zo erg dat ik een andere browser ga gebruiken, dat niet.

Offline Willy4

• Lid
Re: Irritatie in Opera-zoekvenster
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/16, 09:52:29 »
Bij mij blijft de cursor ook gewoon werken. Hoe dan ook, als je het dropdownmenu van de adresbalk hebt uitgezet, kun je er ook voor kiezen om die te gebruiken. Alle zoekmachines hebben een sleutel; een letter, die je kunt terugvinden in 'zoekmachines beheren' of bij voorkeuren -> zoekmachines. Voor Google is dat bijvoorbeeld 'g'.  Als je die letter eerst intypt in je adresbalk en dan je zoekwoord (met een spatie ertussen) doet ie hetzelfde, maar nu zonder dropdownmenu. Als je dus bijvoorbeeld op zoek ben naar dit forum, typ je g ubuntuforum nl en voila. :) Als je in een pagina bezig bent, kun je toch gewoon op deze manier een zoekopdracht geven; met shift+enter worden de zoekresultaten dan gewoon in een nieuwe tab weergegeven.
http://www.opera.com/browser/tutorials/intro/browse/#search
« Laatst bewerkt op: 2010/08/16, 09:56:06 door Willy2 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)