Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Leeg scherm na update  (gelezen 591 keer)

Offline g.klaaysen

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Leeg scherm na update
« Gepost op: 2010/08/15, 20:46:14 »
Na update van Ubuntu 10.4 Krijg ik na inloggen een kaal leeg scherm (alleen background).
Ook klikken met de linker / rechter-muistoets doet niets, ctrl alt del werkt niet.
Moet ik nu weer Ubuntu opnieuw gaan installeren en configureren of heeft iemand een beter idee?

Alle tips welkom

Offline heir4c

• Lid
Re: Leeg scherm na update
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/15, 21:21:03 »
Start op en als je het Grub-menu ziet ga je snel met de pijltjestoets naar de tweede lijn (recovery mode) en klik op Enter.
Een hele lap tekst zal aan je voorbij gaan. Dan verschijnt er een menu.
Kies daar voor de optie met de rootshell met internetverbinding.
Als je de prompt ziet met root@... dan tik je daar in:
apt-get update && apt-get upgradeKlik Enter.
Laat de comp zijn werk doen en als alles voorbij is en je bent terug in het menu klik dan gewoon op Enter om verder op te starten.

Hopelijk haalt dit wat uit.

Zijn er error-berichten, schrijf ze dan op en post ze hier.

Met vriendelijke groet,
heir4c

Offline g.klaaysen

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/16, 19:43:41 »
Heb je raad opgevolgd. Het upgraden werkte maar helaas na reboot weer een leeg scherm. ook het klikken op de muis links of rechts levert geen menu op  :(
Wat een vreemde toestand. Als ik kort op de on/off knop van de PC druk krijg ik wel een menu om de PC uit te zetten.
Nog meer ideeen of moet ik weer Ubuntu installeren en alles opnieuw instellen?

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/16, 19:59:56 »
In de link hieronder vind je een bericht van mij en daar is een bijlage aan toegevoegd met de naam: panelrestore.txt:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/printer-niet-meer-verbonden-ofzo/msg633018/#msg633018
Download dat bestand en hernoem het naar: panelrestore.sh en dubbelklik er dan op. Kiezen voor uitvoeren in terminal.
Met dit script herlaad je het panel. Ik laat het uitvoeren in terminal omdat er bij eventuele errors-berichten die dan in de terminal komen te staan. Zo kan je zien wat er fout gaat. Het kan zijn dat bepaalde pakketten niet/niet meer geïnstalleerd staan en dan word dat aangegeven. Die kan je dan alsnog installeren via de terminal. Daarvoor kan je dan Ctrl+Alt+T klikken om een terminal te openen.

Laat iets weten of het werkt.
PS.: Het zal zo zijn dat enkel het bovenste paneel zal verschijnen en dan kan je het onderste zelf aanmaken evt.
Maar het is niet normaal dat dit gebeurd.