Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Videogeprekken MSN en Skype  (gelezen 706 keer)

cyberdiga

• Gast
Videogeprekken MSN en Skype
« Gepost op: 2010/08/14, 16:01:05 »
Ik heb Ubuntu 10.04.
Ik ben al een tijdje op zoek naar het perfecte messenger programma om windows live en skype te gebruiken. Het werkt wel allemaal, maar net niet goed genoeg. Ik moet videogeprekken kunnen voeren. Dit is het enige wat ik nergens goed aan de gang krijg. Welk programma is hier het beste voor?? Of wat moet er extra gebeuren om dit toch bij een of ander programma aan de gang te krijgen??
Getestte programmatuur:

aMSN
Pidgin
Emesene
Kopete
Emphaty

Offline force317

• Lid
Re: Videogeprekken MSN en Skype
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/14, 16:17:53 »
Gebruik gewoon Skype, heb ik al regelmatig gebruikt - inclusief webcam - vanaf mijn netbook waarop Ubuntu Netbook Edition 10.04 staat. Geniet absoluut mijn voorkeur als ik met mijn webcam werk. Geen problemen mee gehad.

Kopete heeft ook een goede video plugin, ik weet dat die goed werkt, maar ik heb hem nog niet operationeel gebruikt. Behoort standaard tot Kubuntu, maar je kan hem natuurlijk ook op een Ubuntu installatie toevoegen.

Pidgin heeft geen video plugin, dacht ik, maar geniet voor gewoon tekst chatten mijn voorkeur.

aMSN heb ik ook reeds voor tekstchatten gebruikt, werk eveneens prima, webcam tot nu toe nog niet gebruikt.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Videogeprekken MSN en Skype
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/14, 16:19:41 »
Ik heb Ubuntu 10.04.
Ik ben al een tijdje op zoek naar het perfecte messenger programma om windows live en skype te gebruiken. Het werkt wel allemaal, maar net niet goed genoeg. Ik moet videogeprekken kunnen voeren. Dit is het enige wat ik nergens goed aan de gang krijg. Welk programma is hier het beste voor?? Of wat moet er extra gebeuren om dit toch bij een of ander programma aan de gang te krijgen??
Getestte programmatuur:

aMSN
Pidgin
Emesene
Kopete
Emphaty

Skype is ook voor Linux beschikbaar. Als het goed is staat het gewoon in Synaptic.

Als je al die programma's al getest hebt, blijft er weinig over. Op het gebied van webcam support en videogesprekken  blijft Linux toch een beetje achter is mijn ervaring.

Misschien dat iemand anders toch wel andere ervaringen heeft en de vraagsteller iets anders kan adviseren?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------