Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vreemde NetworkManager  (gelezen 2004 keer)

Lfys

• Gast
vreemde NetworkManager
« Gepost op: 2006/12/14, 16:34:41 »
Na wat lezen over WPA en Ubuntu kwam ik tot de vaststelling dat  de naar verluit fantastische NetworkManager die altijd mee opstart (nm-applet --sm-disable) bij mij nogal vreemd is.

Blijkbaar zou hij er zo moeten uitzien

maar bij mij ziet hij er zo uit

Geen enkele extra mogelijkheid dus.
Hoe komt dat nu?

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
vreemde NetworkManager
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/14, 17:56:02 »
Lijkt erop dat je een oudere versie gebruikt. Werkt ge met Dapper?
Waar haal je deze info vandaan?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
vreemde NetworkManager
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/14, 18:41:52 »
Ik heb een fresh install van ubuntu edgy, en daar zit hij ook niet bij. Misschien is de bovenste screen niet van ubuntu, en lopen we dus een beetje achter?

Die bovenste ziet er wel een stuk beter uit, dus ik hoop dat hij zo in ubuntu zit.

btw waar heb je die screen vandaan? Ik zou er graag meer over willen weten
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Lfys

• Gast
vreemde NetworkManager
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/14, 18:43:25 »
Over WPA en NetworkManager las ik op dit forum en op help.ubuntu en op ubuntuforums. Dergelijke "screenshots" koman van de afbeeldingenzoeker van Google maar op http://www.gnome.org/projects/NetworkManager/ staat er ook een.

En ja, ik gebruik Dapper. En nee, ik denk dat ik wel degelijk de recentste versie heb. Van zowel Network-Manager als van Network-Manager-Gnome heb ik versie  0.6.2-0ubuntu7.

(Of mag ik die niet alle twee hebben? Just a line of thought.)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
vreemde NetworkManager
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/14, 19:38:28 »
mmm, ik heb hem nu ook geinstalleerd, maar werkt bij mij ook niet :(
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Gast

• Gast
vreemde NetworkManager
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/27, 14:38:43 »
Bestaande interface disablen en opnieuw inloggen doet waarschijnlijk wonderen :);

Citaat
Any already configured devices that you want to be available in Network Manager will need to de-configured, as otherwise they will be ignored.

The easiest way to do this is by going to System -> Administration -> Networking and then going to "Properties" of each connection. In Properties, just untick the "Enable this connection" checkbox. Logout then log back in again. These connections should now be available in Network Manager.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
vreemde NetworkManager
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/29, 16:31:48 »
Citaat van: goof
Bestaande interface disablen en opnieuw inloggen doet waarschijnlijk wonderen :);

Citaat
Any already configured devices that you want to be available in Network Manager will need to de-configured, as otherwise they will be ignored.

The easiest way to do this is by going to System -> Administration -> Networking and then going to "Properties" of each connection. In Properties, just untick the "Enable this connection" checkbox. Logout then log back in again. These connections should now be available in Network Manager.
Dat is het probleem niet, de hele GUI is anders.

Documentatie Terminal

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
vreemde NetworkManager
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/29, 22:42:37 »
http://www.sai.uio.no/it/oppkobling/wireless-linux-eng.html

Hier staat dat je draadloos netwerk aan moet vinken en dat je dan die "andere" network-manager te zien krijgt.

Alleen staat er bij mij alleen maar bekabelde netwerk,

Mijn draadloze netwerkkaart "broadcom 4318" zit op "eth1", misschien dat dat het probleem is,

Weet iemand hoe ik mijn draadloos netwerk ook in network-manager kan zien?

Documentatie Terminal

Azalin

• Gast
vreemde NetworkManager
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/30, 00:12:05 »
Je eth1 interface vermelding uit /etc/network/interfaces verwijderen (of via beheer>network de interface disablen maar helemaal uit de interfaces lijst halen is het beste)

vreemde NetworkManager
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/30, 01:19:49 »
Citaat van: Ronnie
http://www.sai.uio.no/it/oppkobling/wireless-linux-eng.html

Hier staat dat je draadloos netwerk aan moet vinken en dat je dan die "andere" network-manager te zien krijgt.

Alleen staat er bij mij alleen maar bekabelde netwerk,

Mijn draadloze netwerkkaart "broadcom 4318" zit op "eth1", misschien dat dat het probleem is,

Weet iemand hoe ik mijn draadloos netwerk ook in network-manager kan zien?
Als je bij network-admin als deactiveert, en je start je computer opnieuw op.
En je klikt met je rechter muisknop op die kabel, en je klikt "draadloze verbindingen aanzetten".
En vervolgens met je linker muisknop op die kabel dan zal je je verbindingen zien !

Gast

• Gast
vreemde NetworkManager
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/30, 15:58:29 »
Eerste plaatje lijkt mij {xfce-desktop}
Twede plaatje {gnome-desktop}
Als je met je linker muis knop op network-manager-gnome
zou drukken krijge je ongeveer het zelfde als het eerste plaatje

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
vreemde NetworkManager
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/30, 20:34:21 »
Citaat van: Azalin
Je eth1 interface vermelding uit /etc/network/interfaces verwijderen (of via beheer>network de interface disablen maar helemaal uit de interfaces lijst halen is het beste)
Dank je Azalin, het heeft geholpen. Eerst geprobeert alleen uit te zetten, maar dat hielp niet. Daarna uit de interfaces verwijderd. Werkt prima

Documentatie Terminal

Offline Didius

• Lid
vreemde NetworkManager
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/31, 01:46:06 »
Zo ziet het er van mij uit:

Ik heb ergens op de ubuntuforums de laatste versie gevonden, maar de VPN ondersteuning krijg ik nog altijd niet werkend.