Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz opstart  (gelezen 1194 keer)

Offline davevr

• Lid
Compiz opstart
« Gepost op: 2010/08/13, 19:56:45 »
Weet iemand hier het command dat ik moet geven in mijn terminalvenster om mijn compiz automatisch te laten opstarten, nu oet ik die elke keer handmatig opstarten en dan reload window manager doen. Dat was dus vraag 1, de 2de is deze; hoe krijg ik in Emerald mijn knoppen terug links, ik ben één van die mensen die dat echt gemakkelijker vinden en het stoort me dat die weer rechts zitten.

alvast bedankt,
Dave

Re: Compiz opstart
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/13, 20:34:07 »
Als ge de effecten aanzet via Systeem=>Voorkeuren=>Uiterlijk, tabblas "Visuele effecten", zal Compiz automatisch mee opstarten.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/13, 20:51:10 »
Ga naar Systeemgereedschap>Configuratie-editor of ALT+F2 en vul in gconf-editor en druk op ENTER. Ga naar apps > metacity > general ga maar button_layout klik er 2x met de linker muisknop en maak de regel zo voor:
knoppen rechts  menu:minimize,maximize,close
knoppen links    close,maximize,minimize:menu
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline davevr

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/13, 21:13:21 »
Ik heb close,maximize,minimize:menu gedaan in die gconf-editor..., maar dit doet eigenlijk niets, als ik het blad, bvb firefox opendoe, staan de knoppen ongeveer 1 seconde links, en dan verspringen ze naar rechts.  ???

« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/13, 21:29:34 »
Heb je de computer al opnieuw opgestart?

Offline davevr

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/29, 12:15:37 »
ja, en nu zijn de knoppen helemaal verdwenen als ik ubuntu gewoon opzet, als ik dan de compiz opstart (reload window manager) krijg ik ze wel weer

« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/29, 14:32:58 »
Heb je het stuurprogramma van je grafische kaart geïnstalleerd

Start hierna de computer opnieuw op.

Heb je compiz ingeschakeld bij Opstart Toepassingen

Verander bij de Compiz setting Manager> Windows decoratie ook de opdracht regel:

En staat Extra' aangevinkt bij Uiterlijk>Tabblad effecten

Als dit gedaan is, moet het werken.