Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alle hardware testen  (gelezen 1299 keer)

alle hardware testen
« Gepost op: 2010/08/12, 19:44:55 »
hoi

ik zoek een manier om alle hardware te testen vanwege hangen (na 5 minuten maar niet altijd 1 op 2 x) van de pc ongeacht os
dit heb ik al gedaan

memtest v 4,10         24 uren zonder problemen
smart van de hdd      disk is healthy
temperaturen            normaal onderveer 35 graden en bij 100% 55 graden

dit wil ik controleren maar weet niet hoe.
voeding
bios
videokaart
moederbord
« Laatst bewerkt op: 2010/08/12, 19:55:34 door pcschouten »
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline ivo

• Lid
Re: alle hardware testen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/12, 23:27:42 »
Ongeacht het OS, zeg je. Daarmee sluit je eigenlijk bij voorbaat al software problemen uit.
Dus dan is de volgende stap; PC uit -> alle connectoren 1 voor 1 losmaken, "afstoffen" en weer vast maken.

Ik ga nu even kijken of ik hier de perseïden regen kan zien.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/12, 23:54:15 »
-Op www.guru3d.com staan 3 grafische programma's om je videokaart te belasten, bijv "Unigine_Tropics", dit is een *.run file.
-cpu stressen=  "stress --cpu 8 --io 1 --vm 1 --vm-bytes 128M --timeout 5000s --verbose" hier een icoon van maken en stress installeren, dit is voor een cpu met 8 cores, dus de 8 aanpassen aan je eigen cpu.
- met de nvidia en dacht ati ook, via grootte van het scherm instellen zie je de temp van de gpu.
-Voeding= cpu stressen en videokaart test tegenlijk draaien, en voedings lijnen meten met een multimeter, 12volt mag 5% naar boven en 5% naar beneden afwijken, soms kan het zijn dat na 1 uur de waardes gaan zakken of stijgen.

uitvallen pc:
Zoveel mogelijk hardware verwijderen en dan pas testen.
Stekkers kontroleren.
Andere voeding lenen en proberen, voeding is vaak niet te meten of hij defect is.

« Laatst bewerkt op: 2010/08/13, 07:24:16 door jan11000 »

« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/13, 15:45:15 »
-Op www.guru3d.com staan 3 grafische programma's om je videokaart te belasten, bijv "Unigine_Tropics", dit is een *.run file.
-cpu stressen=  "stress --cpu 8 --io 1 --vm 1 --vm-bytes 128M --timeout 5000s --verbose" hier een icoon van maken en stress installeren, dit is voor een cpu met 8 cores, dus de 8 aanpassen aan je eigen cpu.

zou je hier een aanklikbare link kunnen gezen ik kan het namnelijk niet goed vinden
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer