Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RSYNC wachtwoord / script wachtwoord invoer  (gelezen 1135 keer)

Offline RogierVLD

  • Lid
RSYNC wachtwoord / script wachtwoord invoer
« Gepost op: 2010/08/11, 13:00:30 »
Hoi,

Als ik het volgende RSYNC commando intoets krijg ik de volgende foutmelding:

rsync -az --rsh="ssh -p22222"  --stats --progress --delete-after --password-file="/etc/ww/ww_ps_strato" "/var/windowsdata/db/" "rogier@0.0.0.0:/websites/"
geeft de volgende fout:

Citaat
The --password-file option may only be used when accessing an rsync daemon.
rsync error: syntax or usage error (code 1) at main.c(1257) [sender=3.0.5]

Zonder de --password-file werkt het gewoon prima. Nu wil ik het in een script gooien en dus een wachtwoord erin zetten. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen? Zo dat ik dus niet die prompt krijg.
Als ik  RSYNC_PASSWORD in een script bovenin invul gebeurd er ook niets.
In de helpfile van RSYNC staat:

Citaat
Setting RSYNC_PASSWORD to the required password allows you to run authenticated rsync connections to an rsync daemon without user intervention. Note that this does not supply a password to a remote shell transport such as ssh; to learn how to do that, consult the remote shell's documentation.

Ik begrijp niet helemaal waarom het zo lastig gaat. Gewoon een wachtwoordje meesturen lijkt me? Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.

Rogier

p.s. ik ben me nog aan het inlezen over keys, etc. en besef ook dat dit veiliger is

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: RSYNC wachtwoord / script wachtwoord invoer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/11, 13:11:41 »
Als je op de andere computer een rsync daemon hebt draaien kan je het op deze manier doen.
Heb je dat niet, dan kan je beter een SSH key zonder passphrase aanmaken voor dit doel.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: RSYNC wachtwoord / script wachtwoord invoer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/11, 17:09:55 »
Wat Johan zegt.
Meer info hierover is op onze wiki te vinden: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Openssh-server#Sleutelsmaken
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!