Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] KDE 4.5 en Ktorrent  (gelezen 1590 keer)

Offline Stijnen

• Lid
[OPGELOST] KDE 4.5 en Ktorrent
« Gepost op: 2010/08/10, 17:14:15 »
Vandaag KDE 4.5 er maar opgezet, en zoals gewoonlijk niet opletten wat er opgewaardeerd en verwijderd wordt. Maar blijkbaar wordt Ktorrent volledig gedeinstalleerd, en ook met geen mogelijkheid er meer op te krijgen.

Citaat
Een pakket dat benodigd is om de taak te voltooien is niet gevonden. Meer informatie is beschikbaar in het gedetailleerde rapport.
The following packages block the installation: ktorrent

Lekker gedetailleerd rapport ook  :rolleyes: , maar is er een manier om Ktorrent erop te krijgen?

EDIT:
Laat ook maar, via de terminal:
Citaat
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.

Zal nog wel komen ofzo, neem ik dan aan ...
« Laatst bewerkt op: 2010/08/11, 12:04:24 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: KDE 4.5 en Ktorrent
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/10, 20:02:16 »
Nope. Is een packaging-probleem. Dit probleem is er al sinds de 4.5 RC1-packages van Kubuntu.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/10, 21:25:38 »
vreemd, in KDE RC2 had ik Ktorrent gewoon werkend. Tevens lijkt het wel of deze SC achteruitgegaan is ten opzichte van RC2, veel dingen zijn f#cked up, met name die notificaties, die soms wel komen, dan weer niet, dan wel met geluid, dan weer niet ....
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/10, 21:30:15 »
vreemd, in KDE RC2 had ik Ktorrent gewoon werkend. Tevens lijkt het wel of deze SC achteruitgegaan is ten opzichte van RC2, veel dingen zijn f#cked up, met name die notificaties, die soms wel komen, dan weer niet, dan wel met geluid, dan weer niet ....

Zeer vreemd, want wat jij nu zegt (op KTorrent na) had ik juist in RC1 en RC2, en in de final totnutoe niet meer.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/11, 12:04:10 »
Zowaar kon ik vandaag alweer Ktorrent installeren op mijn systeem, nadat ik een aantal opwaarderingen heb gekregen.

Offline satshow

• Lid
Re: [OPGELOST] KDE 4.5 en Ktorrent
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/11, 19:19:50 »
Zijn er zichtbare veranderingen gekomen tov 4.4?
Ik draai 4.4.5 hier op het moment

« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/11, 20:08:05 »
Zijn er zichtbare veranderingen gekomen tov 4.4?
Ik draai 4.4.5 hier op het moment

Ja. Nieuwe systeemvakicoontjes, meldingen rechtsonderin kun je beter beheren, Blur als nieuw desktopeffect om een soort transparante achtergrond in o.a. meldingen te geven, Systeeminstellingen is beter ingedeeld en nu allemaal op 1 tabblad i.p.v. op 2 en veel stabiliteitsverbeteringen.
Dat zijn eigenlijk de grootste verbeteringen.

@Stijnen: Hoe heb je dat dan gedaan? Ik heb nog steeds erros:

vistausss@vistausss-laptop:~/Downloads$ sudo apt-get install ktorrent
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
  ktorrent: Vereisten: libsolidcontrol4 (>= 4:4.4.2) maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Niet-werkende pakketten:
vistausss@vistausss-laptop:~/Downloads$
Wat zou bij mij het probleem zijn?

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/11, 20:15:42 »
Dat kreeg ik dus gisteren. Maar vandaag kreeg ik een aantal opwaarderingen. Toen heb ik Ktorrent geprobeerd te installeren, en dat ging perfect. Op een andere PC een volledige nieuwe installatie gedaan, en daar werd Ktorrent niet eens meer verwijderd.

Ik heb dus eigenlijk niets bijzonders gedaan.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/11, 20:17:40 »
Ok, dat is vreemd. Ik heb vandaag ook verder geen opwaarderingen van KDE meer gehad.

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn bij mij?

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/11, 20:46:40 »
Sorry, ik heb werkelijk geen flauw idee ...  :|

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/12, 15:11:42 »
Ik zou trouwens (maar dat heb je wellicht allang gedaan) toch even handmatig kijken naar updates via de terminal. Want via Kpackagekit kreeg ik zojuist geen opwaarderingen en via de terminal wel, en tevens heel veel achtergehouden updates. Ik krijg ondertussen het idee dat ik een halve KDE 4.5 heb geïnstalleerd btw, maar dat terzijde ...

Offline satshow

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/12, 16:08:08 »
Ik heb het gisteren ook aangezet, waren iets van 110 achtergehouden updates. Kijk binnenkort wel eens of het dan wel lukt om te updaten

« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/12, 20:03:29 »
Ik zou trouwens (maar dat heb je wellicht allang gedaan) toch even handmatig kijken naar updates via de terminal. Want via Kpackagekit kreeg ik zojuist geen opwaarderingen en via de terminal wel, en tevens heel veel achtergehouden updates. Ik krijg ondertussen het idee dat ik een halve KDE 4.5 heb geïnstalleerd btw, maar dat terzijde ...

Ik doe niets anders dan updaten via de Terminal.

Het probleem is er nog steeds en heb het doorgegeven op Launchpad.. Hopelijk gaan ze er wat aan doen..