Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervangende oplossing voor MS Exchange  (gelezen 2299 keer)

Offline Pivni Pes

• Lid
Vervangende oplossing voor MS Exchange
« Gepost op: 2010/08/10, 00:39:01 »
Ik ben op zoek naar een vervangende oplossing voor MS Exchange.
Via Google ben ik op de site van zarafa uitgekomen.
Doet deze service zich voor als een volwaardige Exchange server?
En hoe zit dit met de gebruikers, zijn dit de aantal E-mail adressen, of zijn dit de gebruikers die te gelijk kunnen
zijn ingelogd?
Dit pakket moet je per jaar betalen, zijn er ook pakketten die je kan kopen met een eenmalige betaling?

Re: Vervangende oplossing voor MS Exchange
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/10, 00:49:12 »
« Laatst bewerkt op: 2010/08/10, 01:02:29 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/10, 00:55:12 »
Citaat
En hoe zit dit met de gebruikers, zijn dit de aantal E-mail adressen, of zijn dit de gebruikers die te gelijk kunnen
zijn ingelogd?
Dit pakket moet je per jaar betalen, zijn er ook pakketten die je kan kopen met een eenmalige betaling?

zarafa is toch open bron (gratis), en zit standaard in synaptic, of praten we hier over twee verschillende zaken?
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/10, 06:44:29 »
Citaat
zijn ingelogd?

zarafa is toch open bron (gratis), en zit standaard in synaptic, of praten we hier over twee verschillende zaken?

Nee, Zarafa is open source en helemaal gratis! Zit gewoon in Synaptic. En, het komt van Nederlandse bodem!
Men profileert zich als een zeer goede vervanger voor MS Exchange met hele goede resultaten.
Men is nu druk doende om wereldwijd de markt op te gaan.

Linkje: http://www.zarafa.nl/
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Phr3ak

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/10, 07:16:02 »
Je hebt van SuSE ook een Email server oplossing, dat werkt heel erg goed, en gebruikers kunnen gewoon met hun eigen email cliënt daar naar toe connecten met verschillende protocollen. Heb er zelf hele goede ervaringen mee :)

http://www.novell.com/products/desktop/features/evolution.html

Het is helaas wel een pakket wat moet je zou moeten kopen, echter de ondersteuning als je die nodig mocht hebben is geweldig, en ze leveren b.v. al tools mee, zodat je zo klakeloos een Microsoft Exchange server kunt migreren (dat is ook wel wat waard) ;)

« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/10, 07:47:19 »
Zarafa is inderdaad gratis. Die jaarlijkse kost is dan de ondersteuning die je koopt.
Op mijn werk (Universiteit Hasselt) wordt Zarafa gebruikt, en het lijkt me een zeer goed product (voor mij als gebruiker toch)
Je kunt dan ook de mail toevoegen in != clients zoals evolution, thunderbird, MS Outlook...

Offline tigger

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/10, 08:54:06 »
Je zou ook eens naar zimbra kunnen kijken. Is als gratis versie, maar ook als betaalde versie met support en extra opties te krijgen. Er is ook een desktop-client voor te krijgen/downloaden, maar webmail/pop3/imap doet dit allemaal netjes.

De grote vraag is wat doe je allemaal met exchange? puur mail? of ookvolledige outlook integratie met kalenders, shared tasks, telefonie, messaging, etc?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/10, 08:55:44 door tigger »
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Offline Pivni Pes

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/11, 00:27:11 »
Ik heb vandaag mezelf tussen het babysitten 8) door verdiept in het verhaal zarafa.
Vandaag naar Zarafa gebeld, en gevraagd wat je nu kan met de gratis versie of met de betaalde versie.
Met de gratis versie kan je maar met 3 gebruikers aan de gang, maar hiermee worden Outlook gebruikers mee bedoeld.
Ik heb aangegeven dat wij niet van de Windows vereniging zijn, en dat wij gebruik willen maken van Apple Mail, dit was dan onbeperkt.
Bij de gratis versie heb je ook geen actief directory, als ik het goed heb begrepen, hebben wij dit niet nodig.
Ondertussen heb ik Zarafa op onze server draaiend, ik weet alleen niet hoe ik gebruikers aan moet maken, maar daarin ga ik me
morgen verdiepen, eerst naar bed nu, morgen gaat de weker weer eer vroeg.

Offline frankw123

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/27, 14:18:45 »
Hoe zit het dan met Thunderbird clients op windows. Dit is dan wel onbeperkt?