Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: balk vanonder bij kubuntu veranderen .  (gelezen 670 keer)

Offline katraus

• Lid
balk vanonder bij kubuntu veranderen .
« Gepost op: 2010/08/09, 10:39:43 »
Ik heb eergisteren kubuntu geinstalleerd ( en ook ubuntu). Kwestie om ze alle 2 eens te proberen . Ik heb echter een probleem bij kubuntu . Ik krijg onderaan mijn balk maar deze is een deel zwart en daarin mijn pictogrammen . Ik heb ergens gezien dat je dit volledig doorschijnend kan maken . Weet iemand dit ?

Re: balk vanonder bij kubuntu veranderen .
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/09, 11:20:27 »
Ik weet niet of dat in Kubuntu hetzelfde gaat als in Ubuntu. Klik met de rechter muisknop op de balk, dan klik je in het menu op Eigenschappen, klik op het tabblad Achtergrond, klik Effen kleur aan, druk op het gekleurde rechthoekje en pas de kleur aan naar jouw smaak, en zet het schuifje daaronder helemaal naar Transparant. En Sluit af.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/09, 13:46:03 »
Dit is een bekende bug in KDE 4.4, die in 4.5 (nog in beta) gefixed is. In veel gevallen gaat het na een tijdje weg (even de computer uitzetten, en weer opstarten). Mocht dit niet het geval wezen kun je eventueel de workaround proberen, die hier beschreven staat:

http://kubuntuforums.net/forums/index.php?topic=3110128.0
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/09, 20:32:30 »
Doorschijnend wordt de balk pas wanneer je de desktopeffecten aanzet: Kickoff Menu (linksonderin)>>>Systeeminstellingen>>>Desktopeffecten

@Stijnen: Niks beta, morgen komt de final uit van 4.5 En zelfs dan zit ie in RC en niet in beta ;)