Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ginny heeft problemen met GIMP  (gelezen 2309 keer)

Ginny heeft problemen met GIMP
« Gepost op: 2010/08/02, 11:27:54 »
Ik was met kleurverloop bezig, wilde het naar vorm uitvoeren. Ik kan enkel nergens die knop vinden waar je kan kiezen in welke vorm je het kleurverloop wilt hebben. Hoe los ik dat op?
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb

Offline Bobbie

• Lid
Re: Ginny heeft problemen met GIMP
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/02, 11:37:53 »
Ginny eventueel kan je ook de Nederlandse forum raadplegen van Gimp
http://www.dutchgimpers.nl/

Gr

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/02, 12:05:31 »
Dat staat normaal gesproken in de toolbox, onder vorm:

http://lcinformatica.nl/gimp/gimp213.gif
« Laatst bewerkt op: 2010/08/02, 12:14:24 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/02, 18:44:56 »
Dat zie ik dus niet meer, kan het zijn dat ik mijn toolbox kwijt ben? Op de plek waar het stond zegt hij nu dat ik dokbare dailoogvensters kan plaatsen...
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/02, 18:53:39 »
Via Windows->Toolbox zet je de toolbox weer aan
Via Windows->Dockable Dialogs kun je docks toevoegen

Mocht het zo zijn, dat je dus een deel van je toolbox beschikbaar hebt, en dus een dock in de toolbox mist, zoals jij aangeeft. Dan kun je dus de dock (in dit geval Tool options) weergeven via Windows->Dockable Dialogs. Dit opent een nieuw dock, deze kun je dan vastpinnen in je toolbox, op de plek waar aangegeven staat dat je dit kan plaatsen.

Let even op bij het plaatsen van een dock in de toolbox. Je moet de nieuw geopende dock, slepen op de lijn van het pijltje dat rechts staat, dan kun je het slepen en vastpinnen in de toolbox.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/02, 19:00:49 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/02, 19:05:16 »
Daar was ik al geweest, daar staat ook een dock voor kleurverlopen maar die is gewoon open bij mij. Voor een of andere reden geeft hij dat vorm etc niet meer aan, staat dat soms onder naam van een andere dock?

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/02, 19:07:39 »
Tool Options heet die dock, die geeft de opties weer van de geselecteerde tool

« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/02, 19:11:01 »
Hoe heet dat in het Nederlands?

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/02, 19:20:28 »
Geen flauw idee, bij mij staat het onder Windows->Dockable Dialogs en dan bovenaan in die lijst. Wellicht een idee om even de vensters na te gaan, en zelf even het één en ander proberen.

Denk iets in de trend van: Vensters->Dialoog (dok) vensters ... -> ... Opties

Ik heb de Nederlandse versie niet, en weet niet hoe ze dat allemaal vertalen.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/02, 19:22:58 door Stijnen »

« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/02, 21:17:05 »
Gereedschapsopties... Ik voel me zooooo blond  :o

« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/02, 23:08:59 »
Gereedschapskist
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.