Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Knippen en plakken van bestanden in Nautilus  (gelezen 1405 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Knippen en plakken van bestanden in Nautilus
« Gepost op: 2010/08/02, 02:28:08 »
Ik ben dagelijks bezig met veel bestanden archiveren en ik heb gemerkt dat wanneer ik bestanden wil plakken in mappen ik ze er dan niet in krijg, dwz in Windows kun je op een lege plek in een map met de rechtermuisknop klikken en dan simpelweg plakken maar in Nautilus lukt dat blijkbaar niet. Het lukt wel wanneer er nog "een wit vlak over is"maar wanneer dat vol is is er nergens meer ruimte om met je rechtermuisknop te plakken. Ik erger me hier al lang paars en blauw aan. Heeft iemand een oplossing? En weet iemand waar je systeem-suggesties kunt melden (aan het Ubuntu-team)?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/02, 04:07:36 door Partynoud »

Offline elendil

  • Lid
Re: Knippen en plakken van bestanden in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/02, 03:11:03 »
Ik ben dagelijks bezig met veel bestanden archiveren en ik heb gemerkt dat wanneer ik bestanden wil plakken in mappen ik ze er dan niet in krijg, dwz in Windows kun je op een lege plek in een map met de rechtermuisknop klikken en dan simpelweg plakken maar in Nautilus lukt dat blijkbaar niet. Het lukt wel wanneer er nog "een wit vlak over is"maar wanneer dat vol is is er nergens meer ruimte om met je rechtermuisknop te plakken. Ik erger me hier al lang paars en blauw aan. Heeft iemand een oplossing? En weet iemand waar je systeem-suggesties kunt melden (aan het Ubuntu-team)?
Als je nu in die folder CTRL+V doet wil dat wel? (zie Bewerken menu (plakken))


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Knippen en plakken van bestanden in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/02, 04:07:12 »
Ik ben dagelijks bezig met veel bestanden archiveren en ik heb gemerkt dat wanneer ik bestanden wil plakken in mappen ik ze er dan niet in krijg, dwz in Windows kun je op een lege plek in een map met de rechtermuisknop klikken en dan simpelweg plakken maar in Nautilus lukt dat blijkbaar niet. Het lukt wel wanneer er nog "een wit vlak over is"maar wanneer dat vol is is er nergens meer ruimte om met je rechtermuisknop te plakken. Ik erger me hier al lang paars en blauw aan. Heeft iemand een oplossing? En weet iemand waar je systeem-suggesties kunt melden (aan het Ubuntu-team)?
Als je nu in die folder CTRL+V doet wil dat wel? (zie Bewerken menu (plakken))

Ja dat wil wel, maar toch vind ik het vreemd. Ik wil ook gewoon kunnen plakken.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Knippen en plakken van bestanden in Nautilus
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/02, 06:40:13 »
Je kan ook op als je een lange rij mappen hebt, waar je de files in wilt zetten. Dan op de map gaan staan, dan rechter toets en plakken op(in) de map. Dus zelf ga je niet de map in.

Wat verbeterd kan worden is een knop boven om te plakken.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/02, 06:42:33 door jan11000 »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Knippen en plakken van bestanden in Nautilus
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/02, 08:49:26 »
Slepen met de middelste muisknop ipv de linkse is ook wel een aanrader.
Dan krijg je bij het loslaten een menu, waar je kan kiezen of je wil kopiëren, verplaatsen en dat soort dingen.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Knippen en plakken van bestanden in Nautilus
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/02, 09:04:35 »
Zoals je ziet zijn er verschillende mogelijkheden. Ik zal er nog één extra toevoegen. Verander de 'view' van nautilus naar Pictogramweergave of naar Compact. Dan heb je wel ruimte om te plakken.

Volgens mij was het probleem al eerder gemeld op brainstorm. Zoek maar eens op die site, en misschien kom je wat tegen.

edit: ik kan zelf het artikel niet meer terug vinden. Er komen waarschijnlijk wel andere veranderingen naar Nautilus. https://wiki.ubuntu.com/Ayatana/DoubleClick

@Johan van Dijk:
Ik werk al jaren met Ubuntu, en heb (erg genoeg) deze optie nog nooit gevonden (gebruikte altijd ALT). Bedankt voor de tip!
« Laatst bewerkt op: 2010/08/02, 09:11:13 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Knippen en plakken van bestanden in Nautilus
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/02, 13:34:37 »
Je kan ook op als je een lange rij mappen hebt, waar je de files in wilt zetten. Dan op de map gaan staan, dan rechter toets en plakken op(in) de map. Dus zelf ga je niet de map in.

Wat verbeterd kan worden is een knop boven om te plakken.

weet ik, maar ik "moet" in de map zelf kunnen plakken.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Knippen en plakken van bestanden in Nautilus
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/02, 13:39:16 »
Zoals je ziet zijn er verschillende mogelijkheden. Ik zal er nog één extra toevoegen. Verander de 'view' van nautilus naar Pictogramweergave of naar Compact. Dan heb je wel ruimte om te plakken.

Volgens mij was het probleem al eerder gemeld op brainstorm. Zoek maar eens op die site, en misschien kom je wat tegen.

edit: ik kan zelf het artikel niet meer terug vinden. Er komen waarschijnlijk wel andere veranderingen naar Nautilus. https://wiki.ubuntu.com/Ayatana/DoubleClick

@Johan van Dijk:
Ik werk al jaren met Ubuntu, en heb (erg genoeg) deze optie nog nooit gevonden (gebruikte altijd ALT). Bedankt voor de tip!

Ik wil kunnen plakken in de view "Lijstweergave" (en dus niet in pictogramweergave etc.). Maar zoals ik merk heeft het Ubuntu-team hier niet aan gedacht. Erg hinderlijk en frustrerend. Zal eens kijken op brainstorm.Weet verder iemandnog waar je dit soort suggesties kunt aangeven (bij het Ubuntuteam)??

Re: Knippen en plakken van bestanden in Nautilus
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/02, 13:41:44 »
Je kunt altijd nog Bewerken -> Plakken doen. Desalniettemin terechte klacht.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Knippen en plakken van bestanden in Nautilus
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/02, 14:12:26 »
Voor Bugs (fouten) in Ubuntu kun je op deze site kijken:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu

Maar omdat Nautilus niet door Ubuntu zelf ontwikkeld is, kan het zijn dat de fout 'upstream' aan de ontwikkelaar gemeld wordt. Dit proces kan soms traag verlopen, vooral omdat het geen prioriteit zal hebben.

Zo te zien is er 'upstream' al een bug over gemaakt.
https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=94618

EDIT: Ik geef je weinig kans van slagen
Het eerste bericht is gemeld op 2002-10-01 18:20:25 UTC en het staat nu nog steeds op Status NEW, met Priority High


Hoezo helpt een bugtracker bij prioriteiten stellen ....

« Laatst bewerkt op: 2010/08/02, 14:19:02 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal