Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe server install  (gelezen 941 keer)

Offline ChrisNL

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Nieuwe server install
« Gepost op: 2010/07/29, 23:29:27 »
Ik heb net 10.04 geinstalleerd.
Hij start op, maar kan er niks mee hij laat niks zien op mijn beeldscherm, wel denkt het beeldscherm dat er wat op staat.
Ik ben vergeten bij de instalatie om ook een ssh server te installeren, omdat dit eigenlijk niet nodig is.

Dus nu hoe kan ik mijn beeldscherm activeren of moet ik opnieuw instaleren met de ssh server

Met vriendelijke groet,
Chris

Offline Buzzin

• Lid
Re: Nieuwe server install
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/30, 10:55:19 »
Daar heb je geen ssh server voor nodig, normaal krijg je gewoon de console te zien.

Misschien een rare vraag: maar heb je al geprobeerd het beeld opnieuw in te stellen?
Bij mijn servers gebeurt het erg vaak dat de auto-adjust functie het beeld deels naast de monitor zet (en dus de tekst buiten beeld valt)

Verder kun je met Ctrl+Alt+(F1 t/m F6) schakelen tussen de virtuele consoles, misschien doet allen 1 het niet goed?
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline ChrisNL

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/30, 12:39:26 »
Helaas werkt het niet.
Het gekke is ook dat ik grub wel ziet maar daarna wordt het zwart.
in 9.04 die er eerst op stond had ik wel beeld.

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/30, 13:04:26 »
Gewoon om het even uit te sluiten (je weet nooit), heb je beschikking over een andere monitor? kun je die eens proberen?
Ik neem aan dat er iets mis gaat met het aansturen van de videokaart....maar de console zou normaal toch wel vrij simpel moeten zijn.
Kun je eventueel de safe-mode eens proberen?
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.

Offline ChrisNL

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/30, 16:58:05 »
ok andere monitor:
bootscreen -> verifying dmi data? -> grub -> een regel over acer-wmi (gaat erg snel) -> niks
eigenlijk het zelfde als de andere monitor. safe mode werkt ook niet zelfde verhaal, maar dan floept er meer tekst langs.

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/02, 11:38:39 »
Hmmm...ik weet niet of ik verder kan helpen, maar ik kan het proberen...

Het klinkt alsof de videokaart niet goed herkend word, en er een mode gebruikt word die hij niet ondersteunt.
Je zou via een live cd moeten opstarten om je configfiles aan te kunnen passen.
Maar hoe en waar durf ik niet te zeggen  :(

Offline Ward De Ridder

• Lid
    • http://leerubuntu.org
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/02, 13:15:07 »
kan je nadat je hebt opgestart eens op ctrl + alt + F2 drukken (computer opduwen en een paar minuutjes wachten, dan is die zeker opgestart)
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds