Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB, CDROM werkt met Virtualbox  (gelezen 543 keer)

kruk86

• Gast
USB, CDROM werkt met Virtualbox
« Gepost op: 2010/07/29, 14:12:47 »
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik een server geïnstalleerd thuis met daarop Unbutu server. Daarop heb ik Virtualbox geïnstalleerd voor thuis versie, met USB ondersteuning dus. Daarna heb ik windows 7 geïnstalleerd. Nu heb ik twee dagen geleden de USB ondersteuning op enabled staan. Wanneer ik nu met een andere computer waar XP op staat met remote desktop bij de windows 7 wil, worden mijn lokale bronnen niet meegenomen. Heeft iemand hier een oplossing voor of wat doe ik verkeerd? Ik heb op de windows 7 Guest Additions geïnstalleerd, maar ook dat maakte niet uit. Remote Desktop van mijn XP laat ik de lokale bronnen meegeven en als ik kijk op de server dan staat daar USB aan. Ik heb het vandaag ook via unbutu geprobeerd dmv de live cd en rdesktop, maar ook dat gaf geen resultaat. Onder zowel de XP als de Unbutu Live CD kwam de USB wel lokaal te voorschijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.