Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] 9.10 start niet meer op: Gave up waiting for root device  (gelezen 1116 keer)

Offline Erwin2

• Lid
Hallo allemaal,

Ik heb alle fora al bekeken maar kom er niet uit:

Na dit alert: /dev/disk/by-uuid/xxxxxxx does not exist. Dropping to a shell! Ik heb met de live-cd geprobeerd, dan zie ik de HD niet dus kan ook niet mounten. En in BusyBox (dat is de shell waarin hij dropt?) kan ik ook niets. Wie o wie kan me helpen? :'( :'( :'( :'(

Groet Erwin
« Laatst bewerkt op: 2010/07/28, 15:31:17 door Erwin2 »

Offline Erwin2

• Lid
Re: 9.10 start niet meer op: Gave up waiting for root device
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/28, 10:53:20 »
Met live-cd doet fdisk -l niets, in BIOS zie ik hem wel en ook met Disk Utility in de live-cd. Dan zegt ie: 79GB unrecognized, Partition 1 (Linux(0x83))/dev/sda1....... :-[ :-[ :-[ :-[

Offline Erwin2

• Lid
Re: 9.10 start niet meer op: Gave up waiting for root device
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/28, 15:29:37 »
Gevonden via een ander forum:

In bootgrub:

Selecteer de versie die je wil opstarten, druk op 'e' (edit) en:

vervang: linux /boot/vmlinuz-2.6.31-22-generic root=UUID=a026ae5a-4c0b-42cd-8b46-b57bfb433ac7 ro quiet splash

door:

linux /boot/vmlinuz-2.6.31-22-generic root=/dev/sda1 ro quiet splash

Daarna deed hij het weer! Joepie, vrouw niet meer boos, dit was bijna de showstopper voor Ubuntu. Ik kreeg er bijna grijze haren van.....

Groet Erwin