Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoneminder Hulp Gevraagd  (gelezen 727 keer)

check

• Gast
Zoneminder Hulp Gevraagd
« Gepost op: 2010/07/28, 00:14:47 »
Als absolute Linux beginner heb ik op een P4 2.4 Ghz 2GB intern Ubuntu 10.04 Desktop geïnstalleerd met o.a. als doel om er Zoneminder op te laten draaien.

Na veel gezoek en proberen ben ik in staat via Localhost/zm iets van het programma te zien, ik kan een 'monitor' toevoegen maar zie het beeld niet.
Als camera gebruik ik een oude webcam Creative CT6840, m.b.v. Xtaw zie ik het beeld en lukt het een JPG-capture hiervan te maken.
Ergens heb ik gelezen dat als wanneer het 'capturen' lukt de camera zeker te benaderen is voor Zoneminder.

Tijdens het configureren van de camera kom ik nergens de term USB tegen, wat doe ik fout ?

Kortom, hoe nu verder ?
Ik leef in de veronderstelling al behoorlijk wat gezocht en gelezen te hebben maar moet eerlijk bekennen dat het me snel te technisch wordt.

Kan iemand me bijstaan in bange tijden ?

Groetjes !

Re: Zoneminder Hulp Gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/28, 17:10:52 »
Welkom op het forum,

Ik vraag mij af of jij wel de benodigde codecs geinstalleerd hebt?? Denk hierbij aan flash etc. etc.

http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

Ik heb zelf het programma NIET maar als je eerst even doet wat ik net hierboven zei kunnen we misschien stap voor stap jou probleem op lossen.