Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI Catalyst Control Center verdwenen uit alle menu's na rebooten?!  (gelezen 1068 keer)

Offline Support4u

• Lid
Ha Ubuntu kameraden!

Ik heb zojuist de laatste aangewezen drivers van ATI AMD zelf gedownload en geïnstalleerd voor linux(Ubuntu 10.04) voor mijn ATI Radeon HD5770.
CCC Opties werden toen weergegeven in het menu Systeem -> preferences
Na rebooten, was er geen spoort ( in geen 1 menu ) meer te bekennen van de iconen om CCC op te starten?
Toen heb ik in het terminal "amdcccle" commando opgegeven, en toen kreeg ik CCC wel te zien.

Waar zijn mijn iconen uit de menu's heen dan?!  ??? :o

Ik heb uiteraard ook in de menu opties gekeken ( waar je je menu's kan customizen, maar daar stonden de iconen ook niet tussen? )
Iemand een idee?

Re: ATI Catalyst Control Center verdwenen uit alle menu's na rebooten?!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/27, 21:51:08 »
Ik denk dat de software die je direct van ATI AMD hebt gedownload er voor zorgt dat de software die er al stond (inclusief verwijzingen in het menu) verwijderd is om conflicten te voorkomen. Je kan vrij eenvoudig menu-items toevoegen met de hand. Ga naar systeem -> voorkeuren -> hoofdmenu (of menu, oid, ik gebruik zelf een Engelstalige Ubuntu..) Dan krijg je een scherm waar je vervolgens menu items kan toevoegen.

Offline Support4u

• Lid
Re: ATI Catalyst Control Center verdwenen uit alle menu's na rebooten?!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/28, 06:50:47 »
De Ubuntu aangewezen ati drivers, had ik juist eerst verwijderd, en daarna gereboot.
en toen had ik de ati eigen drivers gedownload en geïnstalleerd.
Het blijft vaag :P