Welke versie van Wine (
wine --version in de terminal intypen) en welke versie van MS Office gebruik je?
Van bijna alle veelgebruikte programma's kun je op de
wine site zien hoe goed deze werkt en hoe je deze beter kunt laten werken. Deze site gebruikt ook een rating systeem (garbage, brons, silver, gold, platinum) voor die programma's, zodat je in één oogopslag kunt zien hoe deze programma's werken.
Powerpoint 2003 (Silver)Powerpoint 2007 (Brons/Silver)Dit zijn niet zo'n goede scores. Je zult functies tegenkomen die niet werken en waarschijnlijk zullen er ook meerdere malen crashes voorkomen.
Zelf ben ik ook niet zo weg van OpenOffice Impress (Writer vindt ik weer wel OK). Voor mijn afstudeer stage gebruik ik nu MS Office 2007. Maar deze draai ik niet met Wine, maar in een virtuele machine (Virtualbox). Ik heb een aantal mappen gedeeld, zodat ik bij alle bestanden kan. Het nadeel hiervan is dat je een redelijk krachtige PC nodig hebt (omdat je 2 besturingssystemen tegelijk draait) en dat je een Windows Licentie nodig hebt.
Je kunt ook eens een kijkje nemen naar
Corssover Office. Er is een bedrijf dat de code van wine omgebouwd heeft, zodat enkele populaire programma's zo goed mogelijk werken.
CrossOver Linux is capable of running a range of Windows software, but CodeWeavers will support the following applications:
* Microsoft Office 2007, 2003, XP, 2000 and 97
o Microsoft Word
o Microsoft Excel
o Microsoft PowerPoint
o Microsoft Outlook
o Microsoft Access *1
Dat zijn grofweg de mogelijkheden