Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muis werkt niet altijd  (gelezen 3456 keer)

Alfredo

• Gast
Muis werkt niet altijd
« Gepost op: 2006/12/11, 19:43:23 »
Omdat ik een aantal problemen niet kon oplossen, heb ik besloten Edgy opnieuw te installeren en mijn /home folder te behouden. Niet alles is opgelost (terminals werken nog steeds niet :( ) maar erger is mijn muis die het regelmatig laat afweten.
Ik start de computer op, muis werkt niet. Ik log me in, sluit de computer af (herstarten lukt ook niet meer) en zet hem terug aan. Opeens werkt de muis wel. Soms moet ik hem 3 keer opnieuw opstarten, soms werkt de muis van de eerste keer. Ik heb al gekeken naar xorg.conf en geprobeerd om de Xserver opnieuw op te starten, maar dat lukt allemaal niet. Iemand een idee waaraan dit ligt?

Offline Kev

• Lid
Muis werkt niet altijd
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/11, 19:45:05 »
Edgy is experimenteel en kan soms lastig gaan doen op bepaalde zaken, misschien eens de oudere LTS Dapper proberen.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Alfredo

• Gast
Muis werkt niet altijd
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/12, 14:25:04 »
Pff, ik heb net een clean install gedaan van Edgy, onbegrijpelijk hoe Canonical zo'n distro (versie) durft uit te geven. Ik wil mijn /home map behouden, hoe zit het met settings die dubbel worden opgeslagen (Edgy vs. Dapper)?

Offline Duckie

• Lid
Muis werkt niet altijd
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/12, 14:30:04 »
Citaat van: Alfredo
Pff, ik heb net een clean install gedaan van Edgy, onbegrijpelijk hoe Canonical zo'n distro (versie) durft uit te geven. Ik wil mijn /home map behouden, hoe zit het met settings die dubbel worden opgeslagen (Edgy vs. Dapper)?
Sorry hoor, maar ik wil dit toch even kwijt.
Er staat OVERAL aangegeven dat Edgy Eft GEEN stabiele versie is.
Wil je een versie die WEL betrouwbaar is, neem dan Dapper Drake.
Wil je wel het risico nemen en een unstable release gebruiken, ga dan niet lopen  'zeuren' als er iets niet goed werkt.

Alfredo

• Gast
Muis werkt niet altijd
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/12, 19:08:59 »
Toch niet op de site van Ubuntu zelf of zie jij daar een waarschuwing staan: Edgy is a non-stable version of Ubuntu, please do not download!!

There are now two versions of Ubuntu, choose which is best for you:

Ubuntu 6.10, the newest Ubuntu release: If you would like to benefit from the latest Ubuntu features, this is the release for you

Ubuntu 6.06 LTS, Ubuntu with long-term support: Choose this to benefit from the long support life-cycle of the 6.06 LTS release. This version is supported for 3 years on the desktop and 5 years on servers.

Ik weet dat Dapper stabieler is, maar heb/had geen problemen met Edgy tot een 2 weken geleden. Het is gemakkelijk om Dapper als excuus te gebruiken om Edgy niet stabieler te moeten maken, maar ik zit er nu mee en zou het graag werkende krijgen, dank u.

Offline Dave

• Lid
Muis werkt niet altijd
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/12, 19:18:00 »
als je nieuwe versie al top is ga je toch niet de oudere versie promoten en gratis uitdelen?
de verscheidenheid aan hardware is zo groot, zeker de combinaties.
Waarom denk ja dat ME zoveel problemen gaf en later de upgraded naar sp1 en sp2.
Zijn er nog legio die sp2 nog steeds niet gebruiken onder de XP gebruikers vanwege teveel hardware conflicten.

Dan doet Ubuntu het nog vrij netjes eigenlijk.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Muis werkt niet altijd
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/12, 19:21:29 »
Kan je het stukje m.b.t. de muis in /etc/X11/xorg.conf hier plaatsen ?
Mogelijk dat daar een fout in zit.
Edgy doet de laatste tijd ook moeilijk hier, vandaag werd bij een clean install mijn video kaart (ati) niet herkend.

Succes,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Muis werkt niet altijd
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/12, 19:24:13 »
Citaat van: Duckie
Er staat OVERAL aangegeven dat Edgy Eft GEEN stabiele versie is.
Wil je een versie die WEL betrouwbaar is, neem dan Dapper Drake.
Wil je wel het risico nemen en een unstable release gebruiken, ga dan niet lopen  'zeuren' als er iets niet goed werkt.
Zo gaan we op dit forum niet met elkaar om !
Edgy is zeker niet instabiel, hooguit minder goed getest dan dapper, er komen nog regelmatig updates uit voor Edgy, dat eventuele problemen zou moeten oplossen.
Alfredo zeurt niet, hij verzoekt om een oplossing, en daar is dit forum voor !

Ron

Offline Duckie

• Lid
Muis werkt niet altijd
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/12, 19:32:28 »
Nu ik het zo teruglees zie ik dat het inderdaad een beetje bot overkomt. Dit was niet mijn bedoeling.
Als iemand zich hierdoor dan beledigd voelt, bied ik daar voor mijn welgemeende excuses aan.
En dan nu ontopic:
ik heb al meer dan eens berichten voorbij zien komen van mensen die problemen kregen doordat ze voor zowel Dapper als Edgy de zelfde home-locatie gebruikten. Het lijkt me sterk dat je dan problemen krijgt met je Xorg.conf, maar ik probeer ook alleen maar mee te denken. In ieder geval succes met het oplossen van je probleem.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Muis werkt niet altijd
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/12, 19:48:39 »
Nu ik het zo teruglees zie ik dat het inderdaad een beetje bot overkomt. Dit was niet mijn bedoeling.
Als iemand zich hierdoor dan beledigd voelt, bied ik daar voor mijn welgemeende excuses aan.
Bedankt ;)
En dan nu ontopic:
ik heb al meer dan eens berichten voorbij zien komen van mensen die problemen kregen doordat ze voor zowel Dapper als Edgy de zelfde home-locatie gebruikten. Het lijkt me sterk dat je dan problemen krijgt met je Xorg.conf, maar ik probeer ook alleen maar mee te denken. In ieder geval succes met het oplossen van je probleem.
Het probleem dat ontstaat, is dat een hoop programma's hun data neerzetten in de /home//..... directorie.
Zodra Edgy een andere versie gebruikt dan Dapper is de kans zeer groot dat het fout gaat !
Een test hier heeft uitgewezen, dat het ook fout gaat wanneer je een partitie uitbreidt met b.v. XFCE en de andere partitie niet.
Gnome is redelijk beschermd, maar XFCE kan helemaal van slag af raken :lol:

Groeten uit Zeeland,
Ron

Alfredo

• Gast
Muis werkt niet altijd
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/12, 20:01:17 »
Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection
Mijn clean install was eigenlijk niet helemaal clean. Ik heb eerst geprobeerd om manueel Upstart terug te installeren (wat niet lukte) en dan heb ik de alles verwijderd behalve de /home dir, Edgy opnieuw ge

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Muis werkt niet altijd
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/12, 21:17:40 »
Dit ziet er goed uit, hetzelfde als op mijn PC :lol:
Mogelijk is/wordt het probleem veroorzaakt doordat je de oude /home hebt gebruikt, zien mijn vorige bericht.
Hoe dit op te lossen is weet ik niet (ja een nieuwe installatie ....) !

Sterkte, hoe dan ook;
Ron

adrie

• Gast
Muis werkt niet altijd
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/12, 21:47:20 »
Even voor alles zekerheid. Weet je zeker dat je muis goed is?

Alfredo

• Gast
Muis werkt niet altijd
« Reactie #13 Gepost op: 2006/12/13, 13:40:23 »
Ik vermoed van wel, dat ding gaat al jaren mee en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Soms werkt ze, soms niet. Het vervelende is gewoon dat het geen plug-and-play is. Indien er bij het opstarten iets foutloopt, kan ik de muis er niet uittrekken en opnieuw proberen.

@r0n. - Ik zou dan een backup moeten maken van alle persoonlijke documenten en de rest (.folders) verwijderen? Zou het daarmee opgelost (kunnen) geraken?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Muis werkt niet altijd
« Reactie #14 Gepost op: 2006/12/13, 14:15:31 »
Wanneer je tot een clean install besluit, moet je inderdaad alle persoonlijke files backuppen (is dat goed Nederlands ?).
Dat kan simpel met een USB-stick o.i.d.
Dan de hd met de hand configureren.
Bij mij is het als volgt:
Voor Ubuntu: 10Gig
Voor swap:     1 Gig (wordt nooit gebruikt, ik heb 1 Gig RAM ...)
Voor /home: de rest

Maar dit geldt voor mij, met mijn gebruik (veel MP3) op mijn PC ......

Succes en laat het resultaat weten.
Ron

ps: test eerst je muis eens op een andere PC !

Alfredo

• Gast
Muis werkt niet altijd
« Reactie #15 Gepost op: 2006/12/14, 23:37:10 »
Ok, ik heb de muis op een andere pc getest en deze bleek te werken. Nadien heb ik mijn persoonlijke bestanden op een USB stick gekopieerd en mijn Edgy cd erin gestoken. Alles geformateerd en opnieuw ge