Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Vraagje over Grub configuratie: GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT=  (gelezen 1266 keer)

Offline Support4u

• Lid
Vraag,

Om mijn HotKeys werkend te krijgen moest ik dit doen: ( en dat werkt )
To get the majority of the hotkeys to function properly, you need to modify how Grub start your Linux, as follow.
Open a terminal and edit your Grub configuration file:

sudo gedit /etc/default/grub

And change the option row GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash" as follow:

GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet acpi_osi=Linux acpi_backlight=vendor splash"

Maar om mijn uitgerekte vieze splash ( bootscreen ) goed te krijgen moet ik onderandere dit doen:

GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash nomodeset video=uvesafb:mode_option=1280x1024-24,mtrr=3,scroll=ywrap"

Hoe voeg ik die 2 ( dik gedrukte ) regels samen.. want of 1 werkt er. of allebei werken ze niet..

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2010/07/21, 14:27:14 door Support4u »

Offline Gr8Jen

• Lid
Re: Vraagje over Grub configuratie: GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT=
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/21, 08:57:46 »
quiet zorgt ervoor dat je niet tientallen regels ziet over welke modules worden aangezet
splash zorgt voor die afbeelding van jou tijdens opstarten.

dus:

Citaat
"quiet acpi_osi=Linux acpi_backlight=vendor splash"
samen met
Citaat
"quiet splash nomodeset video=uvesafb:mode_option=1280x1024-24,mtrr=3,scroll=ywrap"

maakt uiteindelijk:
Citaat
"quiet acpi_osi=Linux acpi_backlight=vendor splash nomodeset video=uvesafb:mode_option=1280x1024-24,mtrr=3,scroll=ywrap"

toch maakt de volgorde niet echt uit waarin het geplaatst wordt. zolang je maar de juiste groepen bij elkaar neerzet.
Ik vermoed dat je 2 x keer quiet splash had staan in dezelfde regel
of dat je ergens een enter had ingezet. deze moet alleen gevuld zijn met spaties je mag dus geen enters toevoegen.

Offline Support4u

• Lid
Re: Vraagje over Grub configuratie: GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT=
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/21, 09:01:27 »
Okeey bedankt man! Het werkt!
« Laatst bewerkt op: 2010/07/21, 14:27:40 door Support4u »