Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost. Update Open Office ontvangen, vragen over installatie  (gelezen 1959 keer)

Gisteren de update (3.2.1) voor OO ontvangen, maar ondanks het klikken op "Installeren" lukt dat dus niet.
Vraag is nu of ik eerst (via Synaptic) alles van OO moet verwijderen en daarna de update weer installeren? Indien eerst verwijderen, raak ik dan bepaalde instellingen kwijt? Of moet ik die eerst ergens anders opslaan?
« Laatst bewerkt op: 2010/07/22, 10:30:01 door Wanda »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline Tom

• Lid
Re: Update Open Office ontvangen, vragen over installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/20, 12:26:25 »
Ik heb nog altijd de 3.2.0 dus hoe u aan die 3.2.1 komt weet ik niet.
Lucid.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/20, 16:14:36 »
Ik heb nog altijd de 3.2.0 dus hoe u aan die 3.2.1 komt weet ik niet.
Lucid.

Ik was gewoon bezig in Writer 3.2.0 toen ik rechtsboven een mededeling kreeg dat er een update voor mijn OO is.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/20, 21:52:35 »
Harry,
er staat in je onderschrift dat je Karmic gebruikt. De versie van OOo die in Karmic zit is 3.1.1
Als jij dus met 3.2.0 bezig was, dan wil dit zeggen dat je dat van ergens anders (waarschijnlijk bij OpenOffice zelf) hebt geïnstalleerd. Klopt dat ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/21, 12:53:15 »
Harry,
er staat in je onderschrift dat je Karmic gebruikt. De versie van OOo die in Karmic zit is 3.1.1
Als jij dus met 3.2.0 bezig was, dan wil dit zeggen dat je dat van ergens anders (waarschijnlijk bij OpenOffice zelf) hebt geïnstalleerd. Klopt dat ?

Oei,  :-[ dat weet ik niet meer, maar het zou best zo kunnen zijn dat ik dat in het begin (werken met Ubuntu) heb gedaan. Ik weet nog wel dat ik onderdelen had verwijderd, maar toen functioneerde ie niet meer goed. Heb toen OO opnieuw geïnstalleerd mar waar vandaan weet ik niet meer.
kan ik 3.2.1 nu wel/niet installeren? Zo ja, hoe?

« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/21, 13:50:09 »
Je kan hem zo installeren.

Ga naar http://download.openoffice.org/other.html.

Daar kan je de install binnenhalen als DEB install, die ingepakt is in een tar.gz archief.

Het archief pak je uit, je checkt de MD5SUM voordat je gaat installeren, en als die goed is dan installeer je de boel.

Het is natuurlijk niet noodzakelijk om deze versie van OOo te installeren, aangezien je huidige versie ook goed werkt.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/21, 13:57:24 »

« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/21, 14:48:41 »
Harry,

ik zal proberen nog wat duidelijker te zijn: de versies van OOo die in Ubuntu zitten, zijn AANGEPASTE versies van OOo om zo de integratie te verbeteren. Vermits er eigenlijk geen wezenlijke verbeteringen zijn in de paar laatste upgrades van OOo, blijf je best bij de versie van de repository.
Voor we verderklappen: gebruik je Karmic ?? !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/21, 15:47:01 »
.............. gebruik je Karmic ?? !

Yep, Ik gebruik Ubuntu 9.10 Karmic Koala ;)

« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/21, 20:59:11 »
Laat gewoon alles bij het oude. Binnen een week of drie komt er een "service pack" uit voor lucid. Misschien kun je overwegen om dan over te stappen. Lucid is een versie met Long Term Support...
Als je dat gaat doen, kun je overwegen om eerst je bestaande OOo te verwijderen en dan na de upgrade de versie uit de pakketbronnen van Ubuntu te installeren. Dat is ook 3.2.0, maar dan ben je zeker van een vlotte integratie. Wanneer weet ik niet, maar op een bepaald moment zal ook Ubuntu de nieuwere versie aanbieden in een "build" (aangepast) speciaal voor Ubuntu. Zolang heb je beter gewoon geduld.
De upgrade van 3.2.0 naar 3.2.1 is echt maar een kleine hoor, daar ga je niet alles voor overhoop gooien. Als het nu nog van 2.weetiknietmeer naar 3.0 was zoals vroeger... JA, toen heb ik ook een tijd met een niet-ubuntu-versie gedraaid. Diè upgrade was de moeite waard door het aantal nieuwe features... Nu zou ik ècht de moeite niet doen.

« Reactie #10 Gepost op: 2010/07/22, 08:18:22 »
@ Prosper

Vriendelijk dank voor je uitvoerige uitleg  8)

Ik laat het dus maar even zo en kijk straks wel of ik overstap naar Lucid.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: opgelost. Update Open Office ontvangen, vragen over installatie
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/22, 11:36:29 »
Prosper +1

10.04 "met Service Pack 1", oftewel 10.04.1, zal op 12 augustus verschijnen:
https://wiki.ubuntu.com/LucidReleaseSchedule

Eerst stond dat gepland voor 29-7, trouwens.... Merk net pas, dat het is uitgesteld. Waarschijnlijk willen ze nog wat oplossingen beproeven voor een paar belangrijke fouten....

Offline elendil

• Lid
Re: opgelost. Update Open Office ontvangen, vragen over installatie
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/16, 19:39:49 »
10.04 "met Service Pack 1", oftewel 10.04.1, zal op 12 augustus verschijnen:
https://wiki.ubuntu.com/LucidReleaseSchedule

Eerst stond dat gepland voor 29-7, trouwens.... Merk net pas, dat het is uitgesteld. Waarschijnlijk willen ze nog wat oplossingen beproeven voor een paar belangrijke fouten....
Is nu dus uitgesteld tot 17 augustus. Morgen dus even afwachten :)

-=[ Not all those who wander are lost ]=-