Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Applicaties automatisch laten herstarten na reboot  (gelezen 605 keer)

Offline Falcon22

• Lid
Hi all,

Ik ben op zoek naar een programma of instelling die automatisch alle applicaties heropend, die geopend waren toen Ubuntu afsloot. Ik weet dat er een mogelijkheid is om bepaalde applicaties automatisch bij het booten te laten starten maar dat is niet wat ik bedoel. Als ik bijvoorbeeld Totem, Thunderbird en driemaal Firefox open heb staan wil ik dat deze exact op dezelfde manier na het booten starten. Dus inclusief geopend bestanden, tabbladen enz..

Bestaat hier een instelling of programma voor?

Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/19, 22:50:37 door Falcon22 »

Offline Roc.am

• Lid
Re: Applicaties automatisch laten herstarten na reboot
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/19, 22:23:52 »
Bedoel je zoiets als: systeem - voorkeuren - opstart-toepassingen en dan onder tabje options:automatisch actieve toepassing onthouden bij uitloggen  ???

Groeten

Roc

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/19, 22:24:50 »

dat heet Hibernate, zit gewoon onder je shut-down knop.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Falcon22

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/19, 22:43:48 »
Bedoel je zoiets als: systeem - voorkeuren - opstart-toepassingen en dan onder tabje options:automatisch actieve toepassing onthouden bij uitloggen  ???

Groeten

Roc

Thank you, daar was ik naar op zoek. Had de opties over het hoofd gezien.

dat heet Hibernate, zit gewoon onder je shut-down knop.

Nope, dat is de slaapstand. Als je goed gelezen had dan wist je dat ik het specifiek over het booten van Ubuntu had. Waarom geen slaapstand dan? Omdat ik 3 verschillende OS'en heb en voor verschillende doeleinden gebruik.