Ik kan me vergissen, maar sinds mijn upgrade naar Lucid en dus de nieuwere versie 3.6.6 van Firefox lijken mijn tabbladen zich anders te gedragen dan ik gewend ben.
Als ik een nieuw tabblad aanmaakte (ofwel door op die groene + te klikken ofwel door Bestand-->Nieuw Tabblad, ofwel door Control+T te klikken) dan opende zich dat tabblad altijd aan de uiterst rechtse kant van de hoop tabbladen die open zijn, onafhankelijk van het tabblad waarop je bent.
Ook als ik klikte op een verwijzing in één van de topics (die automatisch openen in een nieuw tabblad) kwam dat tabblad uiterst rechts.
Nu is strikt genomen dat laatste tabblad meestal "gerelateerd" aan het oorspronkelijke, dus is er een snuggere ergens op het idee gekomen om dat nu te laten openen onmiddellijk rechts van het huidige tabblad.
Velen zullen dat misschien handig vinden, ikke niet, ben een gewoontebeest. Er is nergens een GUI voor, dus ben ik "about:config" ingedoken (voor degenen die het niet zouden weten: tik dit in de adresbalk van firefox...) en daar is het nogal snel te vinden:
browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent standaard boolean true
Heb dat veranderd in "false" (dubbelklikken) en nu openen ALLE tabbladen zich ALTIJD helemaal rechts. Moet ik NOOIT meer nadenken "was dat nu gerelateerd of niet ?"
Wilde het maar eventjes zeggen....