Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Search bar in firefox localiseren  (gelezen 1169 keer)

Search bar in firefox localiseren
« Gepost op: 2010/07/18, 22:03:04 »
Dit heb ik een topic gevonden:

Geen idee of het werkt, maar ik heb het volgende bestandje gevonden. Probeer eens alle ".com" naar ".be" te veranderen.

Code:

gksudo gedit /usr/lib/firefox-addons/searchplugins/en-US/google.xml

Dit werkt wonderwel maar de zoeksuggestie werkt dan niet meer(deze werkt wel nog als ik naar google zelf surf)
Iemand een idee?

Alvast bedankt

Re: Search bar in firefox localiseren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/19, 07:26:35 »
Kun je er misschien de link naar het topic bijzetten ?
We gaan heus niet zomaar dingen in een configuratiebestand veranderen alleen maar om te zien wat het effect is, zonder dat we weten wat er de achterliggende idee van is...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/19, 16:05:35 »
Je kunt hier ook de (google)zoekmachine aanklikken die je wilt, dan wordt die toegevoegd aan je lijstje zoekmachines. Google.be staat er ook bij:
http://mycroft.mozdev.org/google-search-plugins.html  :)
« Laatst bewerkt op: 2010/07/19, 16:09:25 door Willy2 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/19, 16:18:33 »
Wat is uiteindelijk het verschil ?  Heel google.com is hier toch altijd in het Nederlands...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/19, 16:25:15 »
Wat is uiteindelijk het verschil ?  Heel google.com is hier toch altijd in het Nederlands...
Ik kreeg de indruk dat dat bij de vraagsteller niet het geval was. Hoe dan ook, ik heb ook liever google.nl. Ten eerste krijg je volgens mij krijg je eerst meer hits van Nederlandse sites plus dat er tussen haakjes achter elke buitenlandse site [ Vertaal deze pagina ] staat. Ik gebruik die best vaak.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/19, 18:46:06 »
De link die Willy2 geeft doet google alleen naar Belgische pagina's zoeken.
Wat ik (graag) zou willen, is dat de search bar zich gedraagt zoals firefox doet in
windows. Als je een term ingeeft zoekt hij het hele internet op met links op de pagina
2 koppelingen: 1) om alleen in het Nederlands te zoeken 2)om alleen Belgische sites
te zoeken. Zonder de hierboven vermelde aanpassing verschijnt dus alleen de eerste
koppeling(alhoewel mijn Ubuntu ingesteld is op België). De aanpassing van google.xml zoal
hierboven beschreven lost dit probleem op maar dan werkt de zoeksuggestie niet meer.

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/19, 21:50:58 »
De link die Willy2 geeft doet google alleen naar Belgische pagina's zoeken.
Wat ik (graag) zou willen, is dat de search bar zich gedraagt zoals firefox doet in
windows. Als je een term ingeeft zoekt hij het hele internet op met links op de pagina
2 koppelingen: 1) om alleen in het Nederlands te zoeken 2)om alleen Belgische sites
te zoeken. Zonder de hierboven vermelde aanpassing verschijnt dus alleen de eerste
koppeling(alhoewel mijn Ubuntu ingesteld is op België). De aanpassing van google.xml zoal
hierboven beschreven lost dit probleem op maar dan werkt de zoeksuggestie niet meer.
???
Er staan twee links onder elkaar:
OpenSearch Working Icon Google BE-nl - het internet nl-BE (google.be) by Mycroft Project [Review]
Sherlock Working Icon Google BE-nl - pagina's uit België Sidebar nl-BE (google.be) by Alan Bramley [Review]
Ik heb die bovenste toegevoegd en dan krijg ik gewoon pagina's van het hele web met in de zijbalk de optie 'pagina's uit België". Of bedoel je dat niet?

« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/20, 22:34:58 »
Sorry Willy2, ik heb mij slecht uitgedrukt.
Wanneer je een zoekterm ingeeft in de search bar en vervolgens de pagina van google
verschijnt, kun je aan de linkerkant van de pagina op "alleen in het nederlands" klikken.
Door google.xml aan te passen zoals hierboven beschreven kun je bovendien op "alleen in Belge"
klikken. De search engine die jij opgeeft laat google direct alleen maar naar Belgische sites zoeken.