Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usbj-disk lijkt vol in Transmission  (gelezen 655 keer)

usbj-disk lijkt vol in Transmission
« Gepost op: 2010/07/17, 17:31:45 »
Ik download torrents naar een usb-disk. Op de disk is nog voldoende plaats. Toch zegt Transmission dat de disk vol is. Wanneer ik in nautilus de eigenschappen van de disk opvraag, geeft hij geen info over het volume, noch over de gevulde of vrije ruimte. Eigenaardig genoeg download een andere torrent in dezelfde Transmission tegelijk wel zonder problemen.

Ik heb de disk al opnieuw gemount, maar zonder oplossing.

Offline vanadium

  • Lid
Re: usbj-disk lijkt vol in Transmission
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/17, 17:42:10 »
Open eens de terminal: met het commando df krijg je een mooi overzicht van hoeveel ruimte nog vrij is.
Nu is je plaats misschien beperkt. De ruimte voor een torrent wordt door sommige torrentprogramma's op voorhand gealloceerd. Mogelijk is er voor die ene torrent niet voldoende schijfruimte meer.
Op de disk is nog voldoende plaats.
m.a.w.: overtuig ons daar eens van.

Re: usbj-disk lijkt vol in Transmission
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/17, 18:06:51 »
Je had gelijk. De disk was toch vol. Blijkbaar kon nautilus dat niet correct weergeven. De vermelding leek meer op "geen gegevens".

Bedankt

Re: usbj-disk lijkt vol in Transmission
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/18, 08:27:44 »
Bestanden op een USB stick die in de prullenbak worden geplaatst blijven gewoon staan!

Als je in Nautilus de verborgen bestanden laat weergeven kun je de map "trash" alsnog verwijderen.

Of anders bij afkoppelen/veilig verwijderen ervoor kiezen om de prullenbak te legen.