Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Stukken uit PDF's samenvoegen  (gelezen 598 keer)

[OPGELOST] Stukken uit PDF's samenvoegen
« Gepost op: 2010/07/17, 13:53:40 »
Ik heb eigenlijk twee verschillende situaties, maar om het overzichtelijk te houden, zal ik hier alleen de eerste bespreken. Misschien doe ik zelfs wel genoeg wijsheid op om de tweede zonder hulp te kunnen oplossen...

Ik heb een tiental PDF-bestanden, van wisselende lengte, waarvan ik telkens de eerste vijf bladzijden NIET wil hebben, maar de rest achter elkaar in één bestand wil krijgen...

Ik heb een aantal maanden terug van Johan al eens een machtige toverspreuk gekregen om meerdere volledige PDF-kes aan elkaar te plakken:

gs -dBATCH -dNOPAUSE -q -sDEVICE=pdfwrite -sOutputFile=samengeplakt.pdf bestand1.pdf bestand2.pdf
« Laatst bewerkt op: 2010/07/17, 14:32:00 door Prosper »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Stukken uit PDF's samenvoegen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/17, 14:31:43 »
OPGELOST:

Ik had eerst de gs documentatie doorgelezen dmv "man gs" en daarin werd verwezen naar de documentatie onder /usr/share/doc/ghostscript/use.htm
"File not Found" zij FF, dus even in Locaties gaan zien: niks te vinden...
Synaptic gaan doorzoeken: er is een pakket ghostscript.doc XD
Geïnstalleerd, opengedaan en voilà op de eerste pagina:

Citaat van: ghostcript-doc
-dFirstPage=pagenumber
    Begins interpreting on the designated page of the document.

Even dit toegevoegd in mijn vorige commando en alles is zoals het moet ... XD XD

gs -dBATCH -dNOPAUSE -dFirstPage=6 -q -sDEVICE=pdfwrite -sOutputFile=samengeplakt.pdf bestand1.pdf bestand2.pdf
Nu voor de eerlijkheid eerst eens zien of ik met deze documentatie ook m'n andere probleem kan oplossen, anders open ik wel een nieuw draadje...
« Laatst bewerkt op: 2010/07/17, 14:33:14 door Prosper »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline vanadium

• Lid
Re: [OPGELOST] Stukken uit PDF's samenvoegen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/17, 14:49:13 »
Met pdftk kan je ook één en ander, en het gebruik aan de terminal is eenvoudiger dan van gs. Voor jou specifieke geval hier, systematisch de eerste 5 blz weglaten uit elk inputbestand, is jou oplossing wellicht de eenvoudigste. Ik denk dat ik dit met pdftk in twee stappen zou moeten doen, eerst de "ingekorte" bestanden genereren, en die dan aan elkaar plakken.