Hallo, welkom op het forum, robenrikki,
Dat is geen bekend probleem volgens mij.
Ik zou niet bang zijn om die updates te installeren. Heb vandaag ook wat problemen gehad met updates maar was in de test versie (alpha) van de nog uit te komen versie 10.10.
Wat ik gedaan heb is, en wat jij ook kan doen indien dit nog eens zou voorvallen, is het volgende:
Start je computer gewoon terug op en in het Grub menu aan het begin kies je voor de tweede regel (de recovery mode).
(Indien je de grub niet zou zien dan moet je de Shift ingedrukt houden bij het opstarten.)
Nadat je de regel geselecteerd hebt en je op Enter gedrukt hebt, zal er een heleboel tekst voorbij komen. Niets aan de hand, gewoon laten doen.
Hierna zal je een venstertje zien met een aantal opties. Kies hier voor de rootshell met internet verbinding.
Onderaan zal je wat tekst zien tevoorschijn komen en dan een prompt.
Tik hierachter het volgende in:
apt-get update && apt-get upgrade
Laat de computer zijn werk doen. Het kan zijn dat je gevraagd word of je door wilt gaan. Gewoon bevestigen door op Enter te drukken. Je moet niets intikken, default staat het op Yes of Ja (Y of J)
Hopelijk heb ik hiermee je schrik voor het updaten weggenomen, want het is wel belangrijk dat je update, zeker i.v.m. de veiligheidsupdates.
Met vriendelijke groet,
heir4c