Ik heb die extensie ook geïnstalleerd. Ik kan ze "oproepen" in OOo via Bestand-->Exporteren en dan kiezen voor het soort bestandsformaat onderaan.
In de lijst van geïnstalleerde extensies onder "extensiebeheer" staat die er gewoon bij tussen...
Nu is het wel zo dat writer2Latex.oxt NIET in de lijst van geïnstalleerde bestanden staat als ik kijk onder Synaptic en het pakket aanklik en dan kies voor "Eigenschappen", tabblad "Geïnstalleerde Bestanden", maar ik heb wèl een file met die naam in /usr/lib/openoffice/share/extension/install met eigenaar root. Dat is ook de enige file in die map. Alle andere extensies die ik heb staan ergens in downloadmappen waar ik ze zelf heb geplaatst om nadien via extensiebeheer in OOo te krijgen.
Dus ofwel ontbreekt die file in de lijst via Synaptic, ofwel heb ik die toch nog ergens anders vandaan, maar ik zou het verder echt niet meer weten: hij dateert van mei 2009 en sindsdien is er al veel gebeurd op mijn PC...
PS: verder gebruik ik ze niet veel: ik schrijf rechtstreeks in LaTeX: gaat veel sneller...
EDIT: in Synaptic zit versie 0.5 nog wat, maar op de site die hierboven reeds werd aangehaald van Sourceforge, of nog bij de extensies van OpenOffice, spreken ze van versie 1.02.
Waarschijnlijk heb ik mijn file dus wel daar vandaan, want qua grootte (373,6 KB) komt die overeen met degene die ik reeds heb... Linkje:
http://extensions.services.openoffice.org/en/download/4076 (rechtstreekse download)
Nog eens EDIT: de versie onder Extensiebeheer is 0.5 bij mij, dus blijkbaar is die dan toch direct geïnstalleerd. Ik zal nu eens even die nieuwe (even grote) file gebruiken en dan kom ik terug...
Derde EDIT: nu heb ik in extensiebeheer twee keer de extensie staan, en in OOo bij Bestand-->Exporteren, krijg ik nu ook twéé keer de keuze voor .tex of .bib ... Da's een keer teveel, dus ga ik de kleinste nummer verwijderen. Het valt me nu ook op dat daar een slotje naast staat in de lijst (zal eerst een screenshotje maken voor ik het verwijder) Dat is natuurlijk omdat root daar eigenaar van is. Ik zal het pakket dus via Synaptic verwijderen en dan blijf ik over met de (meer recente) extensie direct vanuit OOo's extensie-bibliotheek...
FINAL CUT: Bewuste .oxt-file waarvan root eigenaar is, wordt geïnstalleerd door het pakket openoffice.org-writer2latex uit Synaptic. Dat is de extensie. Het gewone pakket writer2latex is de command-line converter. De twee zijn onafhankelijk. Je kunt dus gewoon het door jouw geïnstalleerde pakket laten voor wat het is (en het altijd gebruiken zoals vroeger aangegeven met java -jar enzovoort) en dan heb je de keuze om een extensie in OOo te hebben: ofwel installeren vanuit Synaptic (openoffic.org-writer2latex) en dan heb je versie 0.5 ofwel de link die ik hierboven gaf en dan heb je versie 1.02. Via Synaptic, dan staat het ineens in de extensies van OOo en hoef je verder niks meer te doen. Via de download moet je het ergens parkeren en dan in OOo het extensiebeheer opstarten en naar die file navigeren... Ik zou daarvoor kiezen. (Heb ik overigens net gedaan XD). Veel plezier ermee.