dus ik wil nu weer terug naar Vista die bij aankoop voor geinstalleerd was. Echter geen CDrom erbij gekregen met vista of OEM versie, totaal NIETS. Er zat alleen een recovery DVD bij........ dacht ik tenminste.... echter later bleek dat het om een BLANK RECOVERY disk gaat en dat ik dus zelf de recovery dvd had moeten aanmaken.
Klopt, in de gebruiksaanwijzing staat ook dat je met de blanco disk een recovery disk kan maken, is niet nodig, gezien er op een partie een gedeelte staat. Die na opherstart is op te vragen met alt-F10
Maat van heeft Ubuntu verwijderd. Ik vroeg hem alleen de schijf te formatteren de rest kon ik zelf wel zei ik tegen hem en dacht ik ook te kunnen. Echter Omdat ik mijn beide partities had geformateerd om op een schone schijf Ubuntu te zetten is de bootsector van Windows ook weg! Ik zit nu dus met het probleem dat ik windows niet krijg geinstalleerd.
Inderdaad, je heb bij de installatie je bootsector verwijderd. Ook je aparte partie van de recovery ook. Je kan proberen na opstart Alt-F10 in te drukken, maar de kans is nihil
ik heb 3 geprobeerd. Bij installatie XP lijkt ie te beginnen met installatie echter na het laden van windows files krijg ik op een gegeven moment blauw scherm met witte letters en een foutmelding. Een stopscherm noemen ze dat. Technische informatie (mogeljik in het engels) stop: 0x0000007E (0x0000005, 0xF748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F08) en daar onder *** pci.sys - ADDRESS F748E0BF base at F7487000 DATESTAMP 367855c.
Foutcode betekend dat je bootsector mist. Je kan eventueel een opstart diskette maken, en dan kom je in windows prompt uit, waar je Chkdsk /r ik kan tikken. Als deze niet reageert, is de enige optie nog sfc /scannow in te tikken. Na de scannow, heb je kans dat hij, icm met je opstartdiskette een kleine boot aan kan maken.
Bij het installeren van vista lijkt het ook in het begin te lukken. Ik klik op taalkeuze NL volgende scherm klik ik op NU INSTALLEREN en dan komt weer een foutmelding. Twee venster over elkaar verschijnen waarin staat : de ene venster heeft als titel Windows installeren. Daar meteen onder staat Selecteer welk stuurprogramma moet worden geinstalleerd. Onderaan 3 knoppen van links naar rechts: Bladeren Opnieuw zoeken Volgende. De tweede venster is kleiner en smaller en zit in het grote venster. Titel venster2 is Stuurprogramma laden. Daaronder de volgende melding: Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd station ontbreekt. Als u een diskette, cd, dvd of USB flashstation met het stuurprogramma hebt dient u dit nu te plaatsen.
Vermoedelijk je bootmsr is ie kwijt
Ik zit nu op internet met een boot CD gekregen van paradigit. Ik heb ook wel eens een zwart scherm gekregen met witte letters Boot MGR missing press Ctrl+Alt+Delete maar als je dat doet verschijnt gewoon weer die melding.
De boot cd, doet hetzelfde als de opstartdiskette.
Kan twee dingen zijn. Boot mgr mis een opstart, dus kan de aanknooppunt van de HD niet vinden. Kan ook zijn dat je werkgeheugen niet werkt.
Mijn buroblad die ik nu voor me heb ziet er als volgt uit: blauw buroblad met de volgende pictogrammen. My documents. Ghost 4 Linux Hardware information Keyboard Layout, Monitor Settings, Mount Devices, Partition Editor, Smart Control, Start Network.
Gisteren een geheugen test van meer dan 12 uur gedaan. Alles is goed nul errors. Ook staat rechtsonder op mijn (mooie) blauwe buroblad met grote schuine witte letters het volgende: PartedMagic en rechtsboven met hele kleine letters allemaal gegevens die voor mij abacadabra zijn, snap er niets van. Het volgende staat allen rechtsboven:
Hostname : PartedMagic
Linux Kernel: 2.6.32.11-pmagic
CPU Details i686, 2500(MHz)
CPU History:
CPU Usage: 1%
RAM Usage 167MiB 5%
Available RAM 3.21Gib (overigens heb ik 8 Gig geheugen dus misschien toch geheugen kapot dat ie hier maar zo weinig zet)
Dan nog een heel verhaal met Processes 183 Running 1
NAME PID CPU MEM%
chromium-browse 19977 etc etc etc
Nu heb je hem opgestart via live cd van Gparted?
Wat ook kan zijn, gezien dit wel eens voorkomt bij PB, is dat je werkgeheugen kaduuk is. PB en ACER is één pot nat. Wij hadden voorraad reparaties gehad bij drie PB voor dit soort zaken. Je kan dit controleren door de memtest te draaien. Kapot hoeft trouwens niet, kan ook zijn dat hij "los" zit. dan moet je even eraf halen en er opnieuw op doen.
Ik heb je even gequoteerd om te zien wat kan zijn.
- Kan je losse werkgeheugen zijn,
- kan zijn dat hij de harddisk niet vind, omdat die niet verbonden zijn met een bootsector. Kan je maken via gpartedcd of
- het kan zijn, dat is in mijn geval geweest, dat de bios iets tegenhoud. Ik had zelfde verhaal met "bootsmsr missing" en na flash bios voor w7 (ook eerst vista) kreeg ik geen problemen meer. maar flash bios moet je in dit geval door iemand doen die weet waar hij/zij mee bezig is. gevaarlijk jobje voor een pc.
Hoop je beetje in de richting hebben geduwd. Hier zitten voor zeer goede Linux experts, maar Windows experts vind je alleen op
http://support.microsoft.com/gp/hublist/ of eventueel op
www.helpmij.nl Martin
Voor de MODS; (sorry MOD van Ubuntu, de links is alleen voor de hulp en niet voor reclame doeleinde)