Als we nou tegen de belastingdienst zeggen dat JAVA, Qt, en C platform-onafhankelijke talen zijn waardoor ze nog maar 1 keer zo'n programma hoeven te schrijven. Misschien dat ze dan een keer een goede versie weten te maken voor Linux, en niet alleen voor Windows.
Qt gebruik je om de grafische vormgeving te doen, JAVA voor de rekenhulp, en C voor de algemene dingen. Volgens mij kan dan minimaal 75% van de boel in elkaar gezet worden. Misschien is het een vorm van bezigheidstherapie voor ambtenaren dat ze geen platform-onafhankelijke versie weten te compileren.
Als het programma dit jaar weer heel traag wordt voor de aangifte van volgend jaar dan schrijf ik een nette mail dat ik geen aangifte kan doen omdat het aangifteprogramma niet fatsoenlijk werkt op Linux, en dat ik of wil zien dat Windows licenties aftrekbaar worden van de belasting, of dat ze eens fatsoenlijk leren programmeren. Op papier aangifte doen doe ik niet, omdat dit slecht is voor het milieu (ik denk zelfs aan het milieu als het mijzelf uitkomt).