Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AHH HELP!!  (gelezen 1449 keer)

Offline maxpower

• Lid
AHH HELP!!
« Gepost op: 2010/07/12, 01:34:11 »
hello,

ik heb vanmiddag een ntfs schijf aangehecht gehad  in linux, deze schijf is de schijf waar mijn windows op staat geinstalleerd. nu viel mijn pc uit terwijl het aangemount stond, Nu heb ik dus geprobeert windows weer op te starten, en krijg ik alleen maar een scherm met een cursor en verder helemaal niets. Nu heb ik even verder onderzoek gedaan en via de windows herstel mode chckdisk uit proberen te voeren.. daar krijg ik een melding dat mijn schijf write protected is..

Iemand enig idee hoe dit te verhlepen valt. LA sik de schijf in linux open kan ik overigens nog netjes bij alle bestanden :)

Groet,

mark

Re: AHH HELP!!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/12, 01:36:46 »
Maak eerst eens een backup van alle gegevens op die schijf...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline maxpower

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/12, 01:45:57 »
Mwah.. :P computerspelletjes backuppen en zooi lijkt me geen prio.. :) heb alles op een nas staan wat belangrijk is.. heb alleen geen zin in hele re-install meuk.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/12, 01:59:52 »
Windows opstarten in veilige modus en een schijfcontrole doen.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/12, 02:07:19 »
Heeft hij volgens zijn beginpost reeds geprobeerd. Dan komt er "write protected"...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline maxpower

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/12, 02:15:33 »
windows 7 heeft dus onderscheid tussen veilige modus en herstel modus.. herstel modus heeft o.a. auto herstel en prompt mogelijkheid.. daar kom ik dus wel in.. veilige modus kom ik niet in krijg ik het zelfde probleem: zwart scherm, alleen cursor.

Offline timosha

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/12, 08:13:47 »
Dat is een post voor "Ondersteuning", maar goed:

Start op in recovery mode
Kies de terminal
type--> diskpart
type--> list volume
type--> select volume #
type--> attributes disk clear readonly

Ofwel

type--> attributes volume clear readonly

Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/12, 09:37:57 »
Of download TestDisk in Ubuntu, en probeer de hele meute te herstellen.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/12, 20:29:39 »
En geef dan meteen dit topic een naam die betrekking heeft op je probleem. Want AHH HELP!!.......... kan van álles betekenen. ???