Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe minimaliseer je met die nieuwe ubuntu? (netbook editie) [Opgelost]  (gelezen 4586 keer)

Offline illya89

• Lid
De vraag staat al in de titel

groeten
« Laatst bewerkt op: 2010/07/12, 15:00:13 door illya89 »

Re: stom maar ik vind het niet, hoe minimaliseer je met die nieuwe ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/11, 17:15:05 »
Je moet voortaan linksboven zoeken ipv rechtsboven  ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website https://jefdamen.wordpress.com/ubuntu/
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline illya89

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/11, 17:21:26 »
En als je een gemaximaliseerd scherm hebt? :$

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/11, 17:22:48 »
Die knoppen zitten linksboven, ook als je een gemaximaliseerd scherm hebt.
Kan je het niet vinden, of is dit niet het antwoord wat je nodig hebt, stel je vraag dan eens wat duidelijker.

Offline illya89

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/11, 17:26:38 »
Sorry voor de vraag maar bij een gemaximaliseerd scherm staan die knoppen er echt niet hoor :)

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/11, 17:31:20 »
En als je een gemaximaliseerd scherm hebt? :$
Je kan ook onbedoeld de functie venster "inrollen" gebruikt hebben en dan is het lastig te maximaliseren als dat niet bewust gebeurd is.

De meest simpele manier van minimaliseren is door links onder op het desktop-icoontje te klikken.

Extra tip: als je de middelste muisknop gebruikt en daarmee op de bovenste gekleurde balk klikt, kan je door de geopenden applicaties bladeren.

EDIT: Standaard staan er drie knoppen links boven bij een gemaximaliseerd scherm:
x (sluiten)
ˇ (minimaliseren)
(maximaliseren ongedaan maken)
« Laatst bewerkt op: 2010/07/11, 17:44:47 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/11, 17:32:59 »
Maak eens een screenshot, dan kunnen we meekijken met wat er aan de hand is.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/11, 17:33:56 »
of f11 drukken.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/11, 18:56:17 »
Ik had er ook last meer en ik heb in de tips die staan op het internet "direct doen na installatie" gevonden dat je met een paar ingrepen de knoppen weer aan de rechterkant kan krijgen. Natuurlijk kan je ook een ander thema installeren en dan is het ook zo weg.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline joseph

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/11, 19:46:13 »
Als F11 het niet doet zoals Chris aan heeft gegeven (is gelet op de klacht zeer waarschijnlijk de oplossing) dan de link onder "titelbalkjes terugzetten" in de tweede "sticky" van software en configuratie aanklikken.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/11, 19:48:14 door joseph »

Offline joop13

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/07/11, 23:58:43 »
Ik had er ook last meer en ik heb in de tips die staan op het internet "direct doen na installatie" gevonden dat je met een paar ingrepen de knoppen weer aan de rechterkant kan krijgen. Natuurlijk kan je ook een ander thema installeren en dan is het ook zo weg.
Ja, daar verbaasde ik mij over: na het installeren van het thema Clearlooks, wat ik het leukste vind stonden de knoppen weer op de vertrouwde plek!!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline illya89

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/12, 01:48:59 »
Hallo,

Ja maar heel mijn opstartscherm is ook anders:s allé

Ik heb geen gewoon bureaublad enz, maar iets aangepast en ik vind niet hoe dit aan te passen.

Ik hoop dat je er nog iets van bergijpt, ik ga slapen[/img]

« Reactie #13 Gepost op: 2010/07/12, 02:12:37 »
OK, belangrijk hierbij is dat we nu weten dat het om de Ubuntu Netbook Edition gaat. Dat is een aangepaste versie speciaal voorzien op die petietepeuterige schermpjes van netbooks...
Daar zit dus alles echt op een andere plaats dan wat ik (en meerderen hier) gewoonz zijn. Maar geen nood: genoeg mensen hier hebben daar verstand van.
Zet je misschien wel in je titel (klik in je eerste post het knopje "verander" aan) even bij, achteraan, "netbook edition", dan word je sneller en gerichter geholpen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #14 Gepost op: 2010/07/12, 11:11:34 »
als je een venster hebt open staan moet je links boven op de ubuntu knop klikken daarmee minimalizeren op mijn laptop all vensters mee en ga je weer naar je bureaublad ;)

Offline illya89

• Lid
Re: Hoe minimaliseer je met die nieuwe ubuntu? (netbook editie)
« Reactie #15 Gepost op: 2010/07/12, 12:52:03 »
Ik denk toch dat ik terug naar een gewone versie van Ubuntu ga gaan. Lukt dit zonder een hele nieuwe installatie?

« Reactie #16 Gepost op: 2010/07/12, 13:41:39 »
Wat zijn eigenlijk de specificaties van je PC/laptop ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline illya89

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2010/07/12, 13:45:25 »
pentium dual core 1,6 ghz

2gb Ram geheugen

« Reactie #18 Gepost op: 2010/07/12, 13:47:07 »
En hoe groot is je scherm ? Als het maar 10 of 12 duim is, ben je toch beter af met die Netbook Edition. Heb je 15 duim of meer, installeer je best de "gewone". En ja, dat wordt een herinstallatie. Duurt een halfuurtje of zo...

Offline illya89

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2010/07/12, 13:52:10 »
Meer dan 15 duim.
Ik had me vergist tussen een netbook en laptop.

Een netbook zijn die kleine pc'tjes toch?
En Laptop is gewoon 15 inch scherm?

« Reactie #20 Gepost op: 2010/07/12, 14:09:08 »
Netbook wordt meestal voorbehouden voor laptops met een scherm van ten hoogste 12 duim, meestal tussen de 8,5 en de 11,5.
Vermits je meer dan 15" hebt, ga dan maar voor een nieuwe installatie van de gewone Ubuntu Lucid Lynx.

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2010/07/12, 21:34:00 »
http://mogorvamormota.hu/wp-content/uploads/2010/03/ubuntu-lucid-beta1-desktop.png
zo ziet mijn bureaublad eruit :s
Wat ik daar zie is een scherm van een live-CD met Ubuntu-Netbook-remix - klopt dat?
Als je daar dus dingen aanpast, ben je die na de volgende reboot weer kwijt.
Als Ubuntu (welke versie dan ook) geïnstalleerd is, dan hebben wijzigingen van een thema ook na een reboot effect.

Gezien het plaatje, snap ik dat dan niet:
Ik denk toch dat ik terug naar een gewone versie van Ubuntu ga gaan. Lukt dit zonder een hele nieuwe installatie?
Zodra je iets geïnstalleerd hebt, dan zie je geen "Install Ubuntu Netbook 10.04" meer op je bureaublad. Bovendien is in de afbeeldingsnaam vermeld, dat het om "ubuntu-lucid-beta1-desktop" gaat. De definitieve versie is al verschenen. Voordat wij je tips geven over wat anders/beter kan, wat heb je eigenlijk geïnstalleerd?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce